حرکت لاک پشتی پروژه های راه استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; راه به عنوان یکی از مهمترین دلایل توسعه هر جامعه ای محسوب می شود که احداث و راه اندازی راه های اصلی و شریانی می تواند عاملی برای پیشرفت آن جامعه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, ,

قرار گرفتن در مسیر راه ها می تواند انسان را از نقطه ای به نقطه ای دیگر رسانده و تجارت را آسان سازی کرده و اقتصاد را رونق بخشد.

,

استان زنجان در کریدور شمالغرب کشور دارای راه های مهمی است که هفت استان آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،همدان،کردستان، گیلان،قزوین و اردبیل را به هم متصل می کند، این موقعیت راهی استان زنجان موجب شده تا 90 درصد جابه جایی های در این استان در بخش کالا و مسافر انجام شود.

,

در واقع قرار گرفتن زنجان در مسیر ترانزیت ایران- اروپا به عنوان کریدور شرق به غرب و برخورداری از 200 کیلومتر آزاده راه ،نزدیک بودن به پایتخت و مراکز تولید و مرکز گردشگری اهمیت راه ها را در این استان بیشتر بیان می کند.

,

 

,

*اعتبارات قطره چکانی برای پروژه های راه

, *اعتبارات قطره چکانی برای پروژه های راه, *اعتبارات قطره چکانی برای پروژه های راه,

ساخت و بهسازی راه ها اگر چه همواره مورد توجه دولت ها بوده است اما در چند سال گذشته اعتبارات قطره چکانی روند اجرا و بهسازی آن را با مشکل مواجه کرده است که راه های استان زنجان نیز مستثنی از این امر نبوده اند و حتی این موضوع برجسته سازی نقاطه حادثه خیز را تحت تاثیر قرار داده است.

,

معاون امور امور عمرانی استاندار زنجان در این زمینه به خبرنگار موج رسا، گفت: برخی پروژه های راه استان  دارای کد پروژه، ردیف اعتباری و موافقت نامه بوده و نسبت به اعتبار تخصیص یافته در حال پیشرفت هستند.

,

مهرداد سلطانی با بیان اینکه برخی از پروژه ها بعضا کد پروژه ندارند مثل تبدیل راه ارمغانخانه به راه اصلی،خاطرنشان کرد: این در حالی است که مردم انتظار دارند این پروژه ها نیز به عنوان پروژه اصلی مورد توجه قرار گیرند.

,

وی بیان داشت: این پروژه ها در سیستم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دارای کد پروژه نبوده و فقط اقدامات بهسازی انجام می شود که بهسازی راه ارمغانخانه از چند سال گذشته آغاز شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه پروژه های کد دار استان فعال بوده و چندین بزرگ راه در استان زنجان در حال اجرا است،ادامه داد: این پروژه ها به دلیل پایین بودن میزان اعتبارات اختصاصی پیشرفت کمی داشته اند و با سرعت مد نظر پیش نرفته اند.

,

معاون امور امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به احداث بزرگ راهی در جاده سلطانیه – قیدار،گفت: بخشی از این پروژه در محور قیدار به بهره برداری می رسد.

,

سلطانی بیان داشت: ارتقای جاده ترانزیت به جاده چهاربانده پروژه زنجان - تاکستان و اتصال آن به استان قزوین نیز در حال انجام است اما سرعت بالایی ندارد و بخش های در نزدیکی شهرها به بهره برداری نرسیده است.

,

وی گفت: پروژه بزرگ راهی زنجان – بیجار از دیگر پروژه های راه استان زنجان است که امسال بخش هایی از زنجان - ایجرود به افتتاح می رسد.

,

این مسئول بیان داشت: پروژه گردنه زنجان به دندی نیز حذف و واریانت جدید نصب می شد و پروژه زنجان – به گیلوان و منجیل نیز در حال انجام بوده و پروژه طارم به خلخال فعال است و با توجه به اعتبارات تخصیصی این پروژه اجرایی می شود.

,

معاون امور امور عمرانی استاندار زنجان در خصوص تحقق اعتبار عمرانی استان در سال جاری، گفت: در برخی ردیف ها تخصیص کم بوده و در برخی پروژه ها تا 50 درصد رسیده و در معدود ردیف ها نیز اختصاص بیشتری یافته است.

,

 

,

*اعتبارات عمرانی امسال افزایش نیافت

, *اعتبارات عمرانی امسال افزایش نیافت, *اعتبارات عمرانی امسال افزایش نیافت,

سلطانی خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات در مقایسه با سال گذشته را نمی توان قضاوت کرد اما به نظر نمی رسد تفاوت جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

,

"جواد یوسفی"معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان زنجان نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار موج رسا،اظهار داشت: با60 میلیارد تومان اعتبار حدود 35 کیلومتر از بلوک های مفصلی در آزاده زنجان – قزوین در نصب شده و تا 110 کیلومتر ادامه می یابد.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین10 کیلومتر از روشنایی آزاده زنجان – قزوین انجام شده و بقیه نیز با تزریق و تامین اعتبار به موقع تا یک سال آینده به اتمام می رسد.

,

این مسئول بیان داشت: نقاط حادثه خیز نیز تعریف و در حال حاضر در تقاطع نورین در خروجی ابهر و ورودی ابهر از کمربندی ابهر – خرم دره پل مشحون احداث شده است.

,

معاون راهداری اداره کل حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: احداث پل ورودی خرم دره نیز در دست اقدام بوده و 50 درصد پروژه انجام شده است.

,

یوسفی ادامه داد: احداث تقاطع غیر همسطح عمید آباد نیز در حال حاضر دارای70 درصد پیشرفت بوده و تا یکسال آینده به اتمام می رسد.

,

وی با بیان اینکه برای تامین ایمنی جاده ترانزیت زنجان – میانه به طول 10 کیلومتر ورودی شهر چهاربانده می شود، افزود: 3 کیلومتر از این راه در دست اقدام بوده و تا یک سال آینده به اتمام می رسد.

,

 

,

*آشکاری سازی نقاط حادثه خیز در زنجان

, *آشکاری سازی نقاط حادثه خیز در زنجان , *آشکاری سازی نقاط حادثه خیز در زنجان,

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی نقاط حادثه خیز استان نیز با نصب چراغ چشمک زن،ایجاد روشنایی در تقاطع آشکار سازی و ایمن سازی می شود.

,

وی گفت: سالانه به صورت مستمر کارهای ایمنی، خط کشی و نصب گاردیل و تامین ایمنی راه ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان انجام می شود.

,

استان زنجان در حال حاضر دارای 5 هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی است که 200 کیلیومتر آزاده راه بوده و 113 کیلومتر نیز به عنوان بزرگ راه تلقی می شود.

,

این استان دارای 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی و روستایی است.

,

انتهای پیام/

]
به دلیل کمبود اعتبارات در چند سال گذشته حرکت پروژه های راه استان زنجان به کندی انجام می شود و پیشرفت ناچیزی دارد.