خصوصی‌سازی فعلی در کشور، شبه‌دولتی کردن صنایع است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، ابراز کرد: یکی از  راه‌های مردمی کردن اقتصاد خصوصی‌سازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی بابیان اینکه مردمی کردن اقتصاد، اداره کردن شرکت‌ها و واحدهای تولیدی تحت مدیریت دولت توسط مردم است، افزود: متاسفانه خصوصی‌سازی بعضا اشتباه برداشت می‌شود و خصوصی‌سازی به‌جای اینکه به سمت واگذاری مالکیت‌ها به مردم حرکت کند به سمت واگذاری شرکت‌ها واحدهای تولیدی، به شرکت‌ها به وابسته به دولت می‌انجامد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه در حال حاضر خصوصی‌سازی انجام شده در جهت مردمی کردن اقتصاد نیست، ادامه داد: خصوصی‌سازی‌ها انجام‌شده شبه‌دولتی سازی اقتصاد کشور است.

,

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های وابسته به دولت، با عنوان خصوصی‌سازی شرکت‌های جدید از دولت تحویل می‌گیرند، ادامه داد: اگرچه دولت مستقیماً این شرکت‌ها را مدیریت نمی‌کند ولی به صورت غیرمستقیم مدیریت می شوند که ما این را مردمی کردن اقتصاد نمی‌دانیم.

,

محمدی با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی می‌تواند یکی از مؤلفه‌های مردمی کردن اقتصاد باشد، عنوان کرد: در خصوصی‌سازی باید مالکیت شرکت‌های دولتی از طریق شرایط عادلانه به مردم واگذار شود.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مردمی کردن اقتصاد واگذاری شرکت‌ها به مردم از طریق بورس است، تصریح کرد: در صورت ارائه سهام شرکت‌ها در بورس هم باید تمامی مردم بتوانند سهام شرکت‌ها را خریداری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: خصوصی سازی فعلی شبه دولتی سازی صنایع است.