حضور کاربران انقلابی در فضای مجازی مانع اثربخشی اقدامات روانی دشمن شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بهزاد مهرکش، معاون پایش و تحلیل اخبار سازمان فضای مجازی بسیج کشور، صبح امروز، در افتتاحیه نخستین رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی استان هرمزگان، اظهار کرد: این رویداد کم سابقه در دنیا، با حضور ۱۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰ تیم تخصصی همزمان در 31  استان کشور ،به مدت ۴۸ ساعت، درحال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
 
,
وی با بیان اینکه نبرد اصلی ما شناختن جنگی که در آن قرار داریم و شکل دهی و تبیین تفکر انقلاب در این فضاست، افزود: دشمن سه راهبرد کوتاه مدت میان و بلند مدت، در برابر کاربران فضای مجازی در پیش گرفته است.
,
 
,
مهرکش با اشاره به اینکه دشمن به صورت شبانه روزی درحال کار و ایجاد عملیات روانی در فضای مجازی است و برای تک تک لحظات ما برنامه دارد، گفت: دشمن در این فضا با استفاده از شگردهای جنگ روانی، با ایجاد مسائل کوچک و متعدد اصطلاحا با «دکترین شوک» و با ایجاد جنگ روانی اذهان مردم را از مسائل  و اهداف اصلی دور کند؛ کسی در این نبرد پیروز است که راهبرد دشمن و تکنیک های آن ها را بشناسد.
,
 
,
وی با بیان اینکه برنامه بلند مدت دشمن به صورت جریانی و گفتمانی در فضای تاثیرگذاری روی ذهن و درک مردم است، تصریح کرد: اگر در بلند مدت این اتفاق بیفتد و  دشمن‌، نگاه کلان، ذهن و‌ گفتمان مخاطبین را تغییر دهد، کاربران در این فضا تبدیل به برده آن ها خواهند شد.
,
 
,
معاون پایش و تحلیل اخبار سازمان فضای مجازی بسیج با بیان اینکه بستر فعلی فضای مجازی در‌ دنیا به صورتی ایجاد شده است که به کاربر واقعی نیاز نداشته باشد، عنوان کرد: کمپانی های امریکایی و صهیونیستی با برنامه ریزی دقیق به دنبال تبدیل کاربر به برده هستد.
,
 
,
مهرکش افزود: در بعضی از مواقع نقش ما در فضای مجازی به جای تولید محتوا، به توزیع کننده آن تبدیل شده و بدون اطلاع، عامل پخش محتویات و اهداف عملیات روانی دشمن می شویم.
,
 
,
وی با اشاره به عدم اقدامات لازم برای ایجاد بستر و زیرساخت مناسب فضای مجازی در کشور، گفت: در جنگ رسانه ای تا زمانی که تمام‌ زیر ساختها در اختیار و تحت مدیریت ما نباشد، غلبه قطعی بر دشمن ممکن نیست که در شرایط فعلی و اجرایی کشور نمی توان امیدی به ایجاد زیر ساخت های بومی در زمینه فضای مجازی داشت.
,
 
,
مهرکش ادامه داد: اگر فعالیتها و حضور کاربران انقلابی خصوصا در یکسال گذشته در بستر شبکه های اجتماعی نبود قطعا اقدامات روانی دشمن در فضای مجازی و به تبع آن وضعیت برخی آشوبها در جامعه از آنچه که شاهد آن بودیم بسیار بدتر بود.
,
 
,
معاون پایش و تحلیل اخبار سازمان فضای مجازی بسیج،تصریح کرد: تبدیل اعتراضات مردمی در حاشیه تغییر نرخ بنزین در آبان ماه سال جاری به آشوب و اغتشاش یکی از آسیب های عدم کنترل و مدیریت در فضای مجازی بود که اگر در همان ساعات ابتدایی آشوبها، وزارت ارتباطات، اینترنت را به دستور مقامات امنیتی در چند نقطه محدود و برای مدت محدود قطع می کرد نیازی به قطع سراسری آن به مدت۱۰ روز نبود .
,
 
,
مهرکش با بیان اینکه بسیاری از جریان های سیاسی از مسیر ولنگاری در فضای مجازی به قدرت می رسند، عنوان کرد: بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا به این قاعده رسیده اند که از زیر ساخت های بومی خود در زمینه فضای مجازی استفاده کنند و حتی موتور جستجوگر گوگل در برخی از کشور ها مانند چین با هدف تقویت جستجوگرهای بومی، محدود شده است.
,
 
,
وی تولید محصولات پاک مجازی برای مردم و همچنین مقابله با اقدامات دشمن در این عرصه و شناسایی نخبگان را از جمله اصلی ترین اهداف این رویداد عنوان کرد و گفت: هرچقدر بتوانیم فضای واکنش گری را به فضای کنش گری علیه تهاجمات و فضای حمله به نقاط اصلی دشمن تبدیل کنیم، بهره بیشتری را از این میدان نبرد می توانیم داشته باشیم. 
,
 
,
مهرکش در پایان خاطر نشان کرد: رسانه، یک ابزار جنگی است و جنس آن از همان جنس موشک های بالستیک هوا فضای سپاه پاسداران است که پایگاه های دشمنان را هدف قرار می دهد.
 
,
,
انتهای پیام/ح
]
مهرکش در افتتاحیه نخستین رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی استان هرمزگان، گفت: رسانه ابزار جنگی بوده و از همان جنس موشک های بالستیک هوافضای سپاه پاسداران است که پایگاه های دشمنان را هدف قرار می دهد.