وقوع 200 حادثه غیر مترقبه در استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; توحید سلیمی امروز در جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان زنجان،اظهار داشت: استان زنجان در خصوص کمک برای امداد رسانی و کاهش خسارات سیل به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان اقدامات لازم را انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه ستاد بحران استان زنجان در آماده باش کامل برای خدمات رسانی در برای مواقع اضطراری به ویژه بارش برف و باران است، ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان در آماده باش کامل هستند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: 16 دستگاه اجرایی عملکرد خود را در خصوص 5 دی ماه به دبیرخانه ستاد بحران استان زنجان و هشت فرمانداری ارسال کرده اند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه ملی پیشگیری از حوادث گازگرفتگی و مرگ خاموش به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است، افزود: برای جلوگیری از گازگرفتگی اقدامات لازم انجام می شود.

,

سلیمی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه سال جاری 200 حادثه غیر مترقبه در استان زنجان به وقوع پیوسته است که 47 درصد آن مربوط به آتش سوزی و 27 درصد مربوط به بارش برف،کولاک و بوران بوده است.

,

وی ادامه داد: ماهنشان، زنجان و طارم جزو پرخطرترین شهرستان های استان در این 10 ماهه بوده اند و بارش امسال استان نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش و نسبت به نرمال 15 درصد افزایش داشته است.

,

این مسئول بیان داشت: 74 نماز خانه و مسجد بین راهی بری اسکان احتمالی مسافران و در راه ماندگان در استان زنجان در نظر گرفته شده است و خدمات لازم را ارائه می کنند.

,

 

,

*فوت 1634 زنجانی در حوادث غیرمترقبه

,

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به آمار فوتی های استان زنجان در حوادث غیر مترقبه، افزود: از سال 69 تا دوم بهمن ماه امسال یک هزار و 634 نفر در سطح استان فوت شده اند.

,

سلیمی با بیان اینکه یک هزار و 535 نفر در زلزله شهرستان طارم،32 مورد غرق شدگی و 20 نفر در اثر سیل در استان فوت کرده اند، افزود: کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح و کاهش خسارات اقتصادی مستقیم از مهترین اهداف مدیریت بحران استان زنجان است.

,

رئیس شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: 2 میلیارد و 207 میلیون مترمکعب مصرف گاز در 10 ماهه سال جاری به ثبت رسیده است که نشان دهنده افزایش 12 درصدی مصرف گاز طبیعی در استان است.

,

وی افزود: براساس جدول تهیه شده در خصوص میزان گاز مصرفی نشانگر روند افزایشی سهم بخش صنعت و نیروگاهی از مجموع مصارف گاز طبیعی در استان است.

,

احمدلو خاطرنشان کرد: 342 هزار مشترک در استان زنجان فعالیت می کنند که 317 هزار نفر جزو مشترکین خانگی محسوب می شوند.

,

وی از اجرای طرح همیار گاز برای 12 هزار دانش آموز زنجانی در مقطع پنجم خبر داد و گفت: پایش رعایت الگوی مصرف استان برای دستگاه های اجرایی اجرا شده است که از 88 مورد پایش 61 مورد رعایت و 27 واحد این موضوع را رعایت نکرده اند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: استان زنجان به 28 تن کود اوره نیاز دارد تا کنون 50 درصد سهمیه تامین شده و پس از عید نوروز نیز 14 هزار تن تامین می شود.

,

 

,

*برق صنایع پتروشیمی تامین کننده اوره قطع نشود

,

وی با بیان اینکه 70 درصد نیاز بخش کشاورزی به اوره است، افزود: ضروری است برق صنایع پتروشیمی که اوره را تامین می کنند،قطع نشود.

,

نماینده شرکت پخش فرآورده های نفتی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی استان زنجان در آماده باش کامل بوده و زیرساخت های لازم در این زمینه تامین شده است.

,

وی گفت: جایگاه های سوخت و سی ان جی در آمادگی کامل بوده و همه جایگاه ها فعالیت می کنند، افزود: سوخت دوم صنایع و کارخانجات و مراکز حساس استان تامین می شود.

,

این مسئول بیان داشت: 400 روستای استان صعب العبور بوده و تا کنون 8 مرحله کوپن برای این خانوارها سوخت تهیه شده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در 10 ماهه سال جاری 200 حادثه غیر مترقبه در استان زنجان به وقوع پیوسته است که 47 آن مورد مربوط به آتش سوزی است.