راه‌اندازی ۸۰ درصد از ظرفیت مجتمع جهان فولاد با تکیه بر توان ملی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، علی عباسلو پیش از ظهر امروز در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد گفت: کجتمع جهان فولاد سیرجان آمادگی دارد که در چهار بخش تولید آهن اسفنجی، شمش فولادی، میلگرد و کارخانجات اکسیژن به عنوان پایلوت معرفی شود از این رو نهایت همکاری را با متقاضیان ساخت تجهیزات، قطعات و مهندسی معکوس انجام خواهیم داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: با کمک دانش و تخصص داخلی برای نخستین بار موفق به ساخت و نصب سیستم هیدرولیک شده ایم، کارخانه های احیا این قطعات را در حال حاضر وارد نمی کنند.

,

عضو هیات مدیره شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان مطرح کرد: کارشناسان ما بر این باور هستند که توانایی ساخت قطعات مختلف و انجام سخت ترین فعالیت ها را در بخش های گوناگون داریم، شرکت جهان فولاد آمادگی لازم برای کمک به بخش مکانیک و ساخت قطعات مورد نیاز صنایع و معادن کشور را دارد.

,

وی یادآور شد: باورها را می توانیم با وجود مشکلات تحریم ها، تقویت کنیم، شرکت جهان فولاد با تحریم ها فعالیت خود را آغاز و اکنون موفق به احداث ۹ کارخانه شده است.

,

راه اندازی ۸۰ درصد از ظرفیت مجتمع جهان فولاد با تکیه بر توان ملی

, راه اندازی ۸۰ درصد از ظرفیت مجتمع جهان فولاد با تکیه بر توان ملی,

عباسلو خاطرنشان کرد: در احداث این کارخانه ها هیچ یک از کارشناسان خارجی به کشور نیامدند و خوشبختانه با استفاده از تجربه و دانش صنایع استان های دیگر، بدون حضور کارشناسان خارجی ۸۰ درصد ظرفیت این کارخانه را راه اندازی و به زودی به ظرفیت نهایی می رسیم.

,

عضو هیات مدیره شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با بیان اینکه نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه محسوب می شود، گفت: استان کرمان به دلیل داشتن ۲ صنعت بزرگ خاورمیانه (گل گهر و مس) از ظرفیت بالای نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه مس و فولاد برخوردار است.

,

وی مطرح کرد: ۲ معدن گل گهر و مس سرچشمه توانستند زنجیره تولید را تکمیل کنند و استخراج از معدن تا تولید شمش و مفتول به صورت پیوسته انجام می شود.

,

ارتباط مناسب با دانشگاه لازمه تربیت نیروی متخصص

, ارتباط مناسب با دانشگاه لازمه تربیت نیروی متخصص ,

عباسلو ادامه داد: صنایع بزرگ استان کرمان از جهت تربیت نیروی انسانی، ارتباطی مناسب با دانشگاه برقرار کرده اند و سیرجان در این حوزه می تواند منطقه ای خوب برای ساخت صنایع پایین دستی این ۲ معدن باشد.

,

عضو هیات مدیره شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان عنوان کرد: وجود منطقه ویژه اقتصادی، جغرافیای منطقه، زیرساخت های حمل و نقل، انرژی و آب در شهرستان سیرجان فراهم شده از این رو مانعی برای رشد و توسعه صنایع وجود ندارد.

,

وی افزود: تاکنون برنامه ریزی های لازم برای تولید ۱۲ میلیون تن فولاد در این شهرستان انجام شده و که حجم زیادی از آن در مرحله اجرا و بهره برداری قرار دارد، در این برنامه ریزی ها ساخت قطعات، تامین تجهیزات، قطعات یدکی و مواد مصرفی در نظر گرفته شده است.

,

انتهای پیام/

]
عضو هیات مدیره شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: با کمک دانش و تخصص داخلی برای نخستین بار موفق به ساخت و نصب سیستم هیدرولیک شده ایم، کارخانه های احیا این قطعات را در حال حاضر وارد نمی کنند.