خراسان رضوی، چهارمین استان هدف اربعین شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد براتی، معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل استانداری خراسان رضوی گفت: کارگروه ملی زیارت به دلیل تغییر در ساختار دفتر ریاست جمهوری بیش از ۲ سال متوقف بود و از تیرماه سال جاری مقدمات فعال شدن آغاز و ۴ وزیر، ۳ استاندار و معاونین رئیس جمهور اعضای این کارگروه هستند و اولین کارگروه در آذرماه سال جاری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: استان خراسان رضوی به عنوان چهارمین استان هدف اربعین معرفی شد که در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان این حماسه بزرگ تأثیرگذار است.

,

معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم خراسان رضوی در مراسم اربعین اظهار کرد: استان میزبان ۹۰ درصد زائران غیرایرانی در ایام اربعین حسینی است.

,

وی افزود: سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر و مسافر وارد مشهد مقدس می‌شوند و طبیعتاً باید خراسان رضوی در ستاد اجرایی خدمات سفر نقش اساسی داشته باشد و در همین راستا عضو ثابت ستاد خدمات سفر کشور نیز هستیم و باید از این ظرفیت در راستای توسعه موضوعات گردشگری و زیارت استفاده شود.

,

براتی با بیان اینکه در پژوهش‌های صورت گرفته دانشگاهی الگوهای زیارتی و سیاحتی بررسی شد و رفتارشناسی فرهنگی زائران و مجاوران مورد تحلیل قرار گرفته است تصریح کرد: بیشترین زائر حرم رضوی در نوروز ۹۸ از استان تهران حضور داشتند.

,

وی در همین راستا افزود: ۳۶ درصد مجاوران در ساعات شب و ۴۲ درصد مجاوران با اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند.

,

معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی پیرامون وضعیت تشرف مسافران گفت: میانگین مدت حضور زائران در مشهد مقدس ۵ روز است.

,

وی افزود: خواسته اصلی زائران نظارت بر قیمت کالا و خدمات است و رسیدگی به محل‌های اسکان زائر، کنترل ترافیک اطراف حرم رضوی، افزایش امکانات رفاهی و تفریحی و افزایش پارکینگ در سطح شهر از دیگر خواسته‌های زائران است.

,

براتی ضمن اعلام اینکه حدود ۹۳ درصد زائران نیز احساس کامل امنیت داشته‌اند خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد زاران سالی یک بار به مشهد مقدس  حرم رضوی و ۴۶ درصد آنها با خودروی شخصی مشرف می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
محمد براتی با بیان اینکه کارگروه ملی زیارت به دلیل تغییر در ساختار دفتر ریاست جمهوری بیش از ۲ سال متوقف بود، گفت: خراسان رضوی به عنوان چهارمین استان هدف اربعین معرفی شد که در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان این حماسه بزرگ تأثیرگذار است.