تمام مسافران کشورهای درگیر به ویروس کرونا، در نوار مرزی دریایی کنترل می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ویروس کرونا یکی از خطرناک ترین ویروس هاست که به تازگی در کشور چین رواج یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

به گفته محققان این ویروس عامل حیوانی داشته و از خفاش به گربه و از آن به انسان انتقال یافته است.

,

مقامات کشور چین برای جلوگیری از شیوع بیماری، دو شهر را به صورت کامل قرنطینه کرده که بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارند.

,

کرونا تا کنون جان ۴۱ نفر را گرفته و بیش از هزارو دویست و هفتاد و نه نفر به آن مبتلا گشته اند.

,

تمام مسیر های ارتباطی و مترو، هواپیما، قطار توسط پلیس چین حفاظت شده و به هیچکدام از اهالی اجازه ورود و خروج نمی دهند.

,

این بیماری در حال انتقال به کشور های همسایه در خاور میانه و در خارج از آن در امریکا دیده شده است.

,

مقامات کشور های عربی در این خصوص اعلام داشته اند که مسافران چینی در فرودگاه بازرسی شده و پس از نداشتن علامت بیماری به این کشور راه داده شوند.

,

کشور ایران نیز یکی از مقاصد مسافران چینی است که برای کار یا تفریح به آن سفر می کنند.

,

این ویروس قابل انتقال از انسان به انسان است و مقامات مربوط باید تمهیداتی را برای جلوگیری از انتقال ان داشته باشند.

,

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز در این باره اظهار نظر کرده و از چکاب مسافران ورودی از چین در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داده است.

,

دکتر مهدی گویا در این باره گفته است:علایم و روش های مبارزه و تشخیص با این ویروس در اختیار ماموران بهداشتی ما قرار دارد و به محض برخورد با شخص بیمار مراقبت های لازم انجام خواهد شد.

,

اما یکی از استان های مهم کشور که رفت و‌آمد چینی ها به واسطه مسائل شغلی به آن بسیار بوده هرمزگان است.

,

یکی از راه های ورود چینی ها به کشور و استان هرمزگان که به عنوان قطب صنعتی ایران معروف بوده،از طریق دریایی است که کنترل چندانی روی‌آن وجود ندارد.

,

کشتی های صیادی و‌تجاری چینی یکی از پایه های ثابت تجارت در هرمزگان هستند که نیاز است مسئوالان در شرایط کنونی و پیشگیری از شیوع بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

,

دکتر نوروزیان، راوبط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، در گفتگو‌ با خبرنگار هرمز، در خصوص ویروس کرونا، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از ورود افراد آلوده دیده شده است.

,

وی افزود: در نوار های مرزی دریایی، با استقرار پزشکان متخصص، تمام ورود و ‌خروج ها از کشور های آلوده و به خصوص چینی ها کنترل می شود.

,

راوبط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ادامه داد: تمام افراد از حیث‌داشتن علائم ویروس کنترل می شوند و با داشتن هر کدام از نشانه ها از جمله تب، قرنطینه خواهند شد.

,

نوروزیان خاطرنشان کرد: مسافرانی که از کشور های آلوده وارد می شوند حتی اگر‌ هنگام ورود علائم ویروس را نداشته باشند تا حصول اطمینان لازم، تحت کنترل قرار می گیرند.

,

انتهای پیام/ح

]
نوروزیان گفت: تمام مسافران کشورهای درگیر با ویروس کرونا، در نوار مرزی دریایی کنترل شده و در صورت داشتن علائم بیماری قرنطینه می شوند.