دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوا در خراسان شمالی به بهره برداری می‌رسد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن پهلوان، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک در این باره گفت: این ایستگاه به منظور پایش میزان ریزگردها و گرد و غبار در هوا در محل اداره محیط زیست شهر جاجرم در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پهلوان افزود: برای این ایستگاه 600 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

,

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: در خراسان شمالی بیش از ۱۵ هزار هکتار کانون و گرد و غبار شناسایی شده است که 10 هزار هکتار آن در منطقه میاندشت شهرستان جاجرم واقع است.

,

به گزارش عصر اترک، مهدی الله پور، مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در نشست خبری اخیر خود با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: خراسان شمالی در سال گذشته سه روز هوای ناسالم برای همه گروه ها و طی 9 ماهه امسال نیز سه روز هوای ناسالم برای گروه های حساس ( شامل افراد مسن، مادران باردار، بیماران دارای مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی) داشته است.

,

وی وجود کانون های گرد و غبار برای تولید گرد و غبار همچنین وجود صنایع آلاینده ( اغلب سنگ شکن ها و واحدهای شن و ماسه ) را از مهمترین علل بروز هوای آلوده در استان برشمرد.

,

وی همچنین تغییر اقلیم، کاهش بارندگی ها، عدم وجود آب در بافت خاک، انجام امور کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، ساختمانی و سیلاب را از علل اصلی تولید گرد و غبار و ایجاد کانون های تولید گرد و غبار در استان عنوان کرد.

,

وی تصریح کرد: در خراسان شمالی بیش از 15 هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار و کانون فرسایش بادی وجود دارد که بیشترین کانون گرد و غبار در شهرستان جاجرم قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دومین ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان در دهه فجر امسال در شهر جاجرم به بهره برداری می رسد.