ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۲۰۰ مددجوی بهزیستی در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در راستای اشتغالزایی در استان طرحی به منظور اشتغال سه ساله به نام اشتغال پایدار تنظیم و طراحی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی افزود: برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی اشتغال پایدار ایجاد شده است که این به معنی تحقق ۷۵ درصدی اشتغال مورد انتظار است.

,

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲ برنامه کارفرمایی و خویش فرمایی برای مددجویان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در برنامه خویش فرمایی، خود فرد بنا بر تفاهم نامه‌ای که با فنی و حرفه‌ای بسته شده است، شغلی را فرا می‌گیرد که به آن فرد تحت پوشش هم بیمه و هم ۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد داده می‌شود.

,

این مسئول گفت: کارفرما در استان کرمانشاه که پنج مددجو را زیر مجموعه کاری خود مشغول به کار کند به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام و به مدت پنج سال نیز بیمه مددجو توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

,

رضوان مدنی به راه اندازی و ایجاد کارگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: ۱۱ تعاونی روستایی در کرمانشاه ثبت شده است که در هر کدام از این تعاونی‌ها ۱۰ الی ۱۵ نفر در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی، پخت نان و بسته بندی فعالیت می‌کنند.

,

وی از اجرای طرح پرورش بوقلمون و زنبور عسل در استان خبر داد و تصریح کرد: در صورت اجرای این طرح ۴۰۰ نفر در استان مشغول به کار می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۲۰۰ مددجوی بهزیستی در این استان خبر داد.