بهره برداری از 97 پروژه سازه منابع طبیعی خراسان جنوبی در دهه فجر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 97 پروژه سازه منابع طبیعی با 35 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: مساحت تحت پوشش این پروژه ها 362 هزار و 771 هکتار است.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: با افتتاح این تعداد پروژه 16 هزار و 45 شغل جدید ایجاد و تثبیت شغل انجام شده است.
,
 
,
نصرآبادی با بیان اینکه از این تعداد پروژه 87 مورد سازه آبخیزداری با حجم آبگیری بیش از 1.5 میلیون مترمکعب است، عنوان کرد: 80 روستا و 116 رشته قنات از مزایای این سازه‌های آبخیزداری بهره‌مند شدند.
,
 
,
وی اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار سازه آبخیزداری با حجم آبگیری 79 میلیون مترمکعب در استان وجود دارد که در بارندگی‌های دی و بهمن شاهد آبگیری حدود 12 میلیون‌ و 150 هزار مترمکعب آب در بند‌های خاکی استان بودیم.
,
 
,
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 5 میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت استان بیابانی است و در این راستا در سال جاری 77 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار جهت مالچ پاشی به استان خراسان جنوبی از محل صندوق توسعه ملی و کارگروه ملی گرد و غبار به بیابانزدایی اختصاص پیدا کرده
,
 
,
است.
,
 
,
نصرآبادی افزود: تاکنون پنج هزار هکتار اجرای طرح مقابله با بیابان زدایی در استان انجام شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه میلیون و 100 هزار هکتار از مساحت استان تحت فرسایش شدید بادی قرار دارد، گفت: 35 کانون بحرانی فرسایش بادی در تمام شهرستان های استان فعال است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
نصر آبادی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 97 پروژه سازه منابع طبیعی با 35 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد.