صالح با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دفتر برهم صالح با صدور بیانیه ای در این مورد نوشت که در این دیدار درباره هماهنگی اقدام ها برای مبارزه با تروریسم و تصمیم گیری برای خروج نیروهای خارجی از عراق بحث و تبادل نظر شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

صالح با تأکید بر این که عراق عرصه ای برای درگیری و رقابت بین المللی و منطقه ای نخواهد بود تاکید کرد که این کشور به دنبال توسعه روابط خوب با همه کشورها است و هیچ علاقه ای ندارد وارد درگیری های حاشیه ای شود.

,

صالح در این دیدار گفته همان گونه که پارلمان تصمیم به عقب نشینی نیروهای بیگانه از خاک عراق گرفت احترام و تقویت حاکمیت و تصمیم ملی و مستقل در راستای حمایت از امنیت و ثبات کشور مورد تأکید است. 

,

بیانیه افزوده که رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز آمادگی این کشور بر ادامه همکاری های مشترک علیه تروریسم، پشتیبانی از توانمندی ها و آموزش نیروها و تقویت امنیت و ثبات در عراق را اعلام کرده است.

,

ژنرال مک کنزی همچنین به صورت جداگانه با  «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار کرد. 

,

دفتر رسانه ای الحلبوسی در بیانیه اعلام کرد که رئیس پارلمان عراق با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا و  «متیو تولر» دیدار سفیر این کشور در بغداد دیدار و در مورد همکاری بین عراق و آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم، از بین بردن بقایای داعش در هماهنگی با دولت عراق به روشی که حاکمیت کشور  حفظ شود، بحث و گفت‌وگو کرد. 

,

در این دیدار الحلبوسی راهکارهای تقویت امنیت پایگاه های عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف بین المللی است را با مک کنزی در میان گذاشت.

,

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین در ادامه با عادل عبدالمهدی نخست وزیر نخست دولت پیشبرد امور عراق دیدار کرد و علاقه کشورش را برای ادامه همکاری های مشترک علیه تروریسم، آموزش نیروها و تقویت امنیت و ثبات در عراق اعلام کرد. 

,

عبدالمهدی نیز در این دیدار با اشاره به تصمیم پارلمان مبنی بر عقب نشینی نیروهای خارجی در مورد اهمیت روابط دوستانه دو کشور و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تمایل برای جلوگیری از وارد کردن عراق به عرصه درگیری و تجاوز به هر طرف دیگر تأکید کرد.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
رئیس جمهورعراق امروز سه شنبه با رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ژنرال «کنت مک کنزی» در بغداد دیدار کرد.