شرایط بازار مسکن برای ورود سفته بازان فراهم نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی غلامی در پاسخ به این سئوال که با مساعد شدن شرایط، آیا احتمال ورود سفته‌بازان به بازار مسکن وجود دارد، گفت:به هر حال وقتی مسکن در کشور یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود، قیمت آن هر لحظه می‌تواند افزایش یابد و وقتی رفتارهای سوداگرانه و سفته بازی در کنار آن قرار می‌گیرد، این افزایش قیمت به شکل جهشی خود را نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

*سفته بازان و سوداگران نمی‌توانند وارد بازار مسکن شوند 

, *سفته بازان و سوداگران نمی‌توانند وارد بازار مسکن شوند ,

وی ادامه داد: الان وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای است که سفته بازان و سوداگران نمی‌توانند وارد بازار مسکن شوند، پس حضور آنها در بازار مسکن نمی‌تواند در این روزها جدی باشد.

,

این کارشناس اقتصاد مسکن تاکید کرد: سفته بازان زمانی وارد بازار مسکن می‌شوند که قیمت مسکن بخواهد افزایش یابد، اما وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای است که این شرایط فعلا برای ورود سفته بازان فراهم نیست.

,

غلامی با تاکید بر اینکه مسکن از زمان‌های قدیم برای مردم ایران یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شده است، گفت: در حال حاضر در بازار مسکن شرایط تورم انتظاری وجود ندارد.

,

این کارشناس اقتصاد مسکن در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش قیمت مصالح ساختمانی در این روزها اثری بر قیمت تمام شده مسکن دارد، گفت: به هر حال اگر قیمت تمام شده مسکن افزایش یابد، قیمت مسکن نیز به تبع آن بالا خواهد رفت.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
یک کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه شرایط بازار مسکن به گونه ای است که به نفع سفته بازان نیست، گفت: نبود تورم انتظاری باعث شده تا سفته بازان از ورود به بازار مسکن جلوگیری کنند.