افتتاح 5 خانه هلال احمر در روستاهای بخش مرکزی خلیل‌آباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ریحانه شریعتی، بخشدار مرکزی خلیل‌آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، از افتتاح 5 خانه هلال در روستاهای بخش مرکزی هم‌زمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: خانه‌های هلال در روستاهای کلاته شادی، نصرآباد، ابراهیم‌آباد، دهنو و مزده راه‌اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی خانه‌های هلال روستاهایی انتخاب‌شده‌اند که بر حسب جمعیتی یا دوری از امکانات نیاز به این مراکز داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش‌های عمومی به مردم باهدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی از جمله اهداف تأسیس خانه هلال به شمار می‌رود.

,

بخشدار مرکزی با تأکید بر اینکه برای افتتاح و تجهیز این خانه‌های هلال 200 میلیون ریال هزینه شد، تصریح کرد: این هزینه با کمک‌های خیران، هلال‌احمر و اعتبارات دهیاری‌ها تأمین شد.

,

وی با اشاره به اینکه خانه‌های هلال یکی از برنامه‌های جدید جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود، اذعان کرد: این خانه‌ها به جهت اشاعه فرهنگ آموزش امداد و نجات در مناطق محروم، روستاها و نقاط دورافتاده و ارتقاء سطح تاب‌آوری جوامع راه‌اندازی می‌شود.

,

شریعتی همچنین در ادامه عنوان کرد: اگر حادثه‌ای پیش آید خانه‌های هلال می‌توانند با آموزش به مردم در ساعات اولیه به کاهش تلفات و آثار ناشی از حوادث تا رسیدن گروه‌های امدادی کمک کند.

,

انتهای پیام/

]
بخشدار مرکزی خلیل‌آباد از افتتاح 5 خانه هلال احمر در روستاهای بخش مرکزی هم‌زمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: خانه‌های هلال در روستاهای کلاته شادی، نصرآباد، ابراهیم‌آباد، دهنو و مزده راه‌اندازی شد.