لغو 80 درصد تورهای گردشگری یزد تا خردادماه سال آینده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،در هفته‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در چین صنعت گردشگری را در نقاط مختلف جهان تحت تاثیر قرار داده و این موضوع گردشگری کشور ما به خصوص یزد را نیز به عنوان شهر میراث جهانی تحت الشعاع قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
لغو 80 درصد تورهای گردشگری یزد تا خردادماه
, لغو 80 درصد تورهای گردشگری یزد تا خردادماه, لغو 80 درصد تورهای گردشگری یزد تا خردادماه,
 
,
سید امیر ناصر طباطبایی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهار داشت: به دلیل اتفاقات اخیری که در جهان و منطقه رخ داده است، از بهمن الی خرداد ماه 70 الی 80 درصد از تورهای گردشگری یزد لغو شده است.
, یزدرسا,
 
,
وی با بیان این که مورد از ابتلا به کرونا در یزد وجود نداشته است، اظهار داشت: به دلیل شایعه موارد مشکوک کرونا در یزد تور گردشگری لغو نشده اما مشکل اصلی وجود کرونا در خود چین است که توریست های چینی اجازه خروج از چین و ورود به ایران را ندارند که موجب لغو تورهای گردشگری از مبدا این کشور شده است.
,
رئیس جامعه هتل داران یزد در خصوص حضور گردشگران چینی در یزد گفت: چند گروه چینی در برخی از هتل های یزد حضور داشتند که اتفاقاً از همه آن ها تست و غربالگری کرونا گرفته شد و خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتند.
,
 
,
گزارش هر نوع بیماری گردشگران به شبکه بهداشت
, گزارش هر نوع بیماری گردشگران به شبکه بهداشت, گزارش هر نوع بیماری گردشگران به شبکه بهداشت,
 
,
طباطبایی خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل های جدید به محض ورود شهروند چینی و یا هر فردی که از مبدا چین آمده باشد و حتی مشاهده هر نوع بیماری در هتل‌ها و مراکز اقامتی باید موضوع به شبکه بهداشت اطلاع داده شود.
,
 
,
وی ادامه داد: اطلاع رسانی و آموزش های اولیه به کارکنان و خدمه هتل ها انجام شده و به محض مشاهده هر گونه مشکلی به مرکز بهداشت اطلاع داده خواهد شد، اما باید توجه داشت در برخورد با فرد مبتلا به بیماری کرونا باید کاملا حرفه ای بود و حتی پرسنل درمانی نیز باید آموزش ویژه دیده باشند، از این رو درگیر شدن با مهمان و بررسی وضعیت او توسط کادر هتل اقدام درستی نیست.
,
 
,
صنعت گردشگری یک صنعت ترسو است
, صنعت گردشگری یک صنعت ترسو است, صنعت گردشگری یک صنعت ترسو است,
 
,
علی دلشاد نیز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص تاثیرات منفی شیوع بیمار کرونا بر صنعت گردشگری گفت: صنعت گردشگری یک صنعت ترسو است چرا که بحث بازدید، سفر و تعامل بین مردم در آن مطرح است و طبیعتا نسبت به سایر صنایع از بحران‌ها به شدت و سرعت بیشتری تاثیر می‌پذیرد که نمونه آن چند سال پیش در شیوع بیماری سارس، و همچنین در جنگ‌ها و وقوع حوادث طبیعی دیده شده است.
, یزدرسا,
 
,
وی افزود: همانطور که گردشگری اولین صنعتی است که از اتفاقات تاثیر می‌پذیرد قدرت بازیابی این صنعت نیز بالا است و با گذشت زمان و به محض اینکه بحران فرو بنشیند دوباره این صنعت رشد می کند و به جایگاه اصلی خود باز می گردد و حتی به رشد بیشتر خود ادامه می دهد بنابراین تا دو سه ماه آینده این مشکلات فروکش کرده و کنترل می‌شود و صنعت گردشگری به همان روند سابق برمی‌گردد.
,
 
,
تاثیر بالای شیوع کرونا بر گردشگری یزد
, تاثیر بالای شیوع کرونا بر گردشگری یزد, تاثیر بالای شیوع کرونا بر گردشگری یزد,
 
,
عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با بیان اینکه تاثیر بیماری کرونا بر صنعت گردشگری نیز از این قاعده خارج نیست، تصریح کرد: چین جز ده کشور اول گردشگرپذیر جهان و همینطور جز ده کشور برتر گردشگر فرست است و از این جهت به شدت گردشگری در سطح جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
,
 
,
دلشاد افزود: چین به دلیل جمعیت زیاد و همینطور طبقه متوسطی که در این سال‌ها به دلیل رشد اقتصادی بالای این کشور ایجاد شده، بیشترین تعداد گردشگر خروجی به سایر کشورها را دارد. 
,
 
,
وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا سفرهای گردشگری را به شدت تهدید کرده است، تصریح کرد: هم اکنون  تنها سفرهای ضروری به چین و یا از چین به دیگر کشورها انجام می‌شود و طبیعتا این موضوع صنعت گردشگری به ویژه  گردشگری کشور ایران و مخصوصا یزد را که اخیرا در حوزه گردشگران چینی فعالیت و اقدامات بسیار خوبی انجام داده بود به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
,
 
,
تاثیرات منفی کرونا بر گردشگری موقتی و زودگذر است
, تاثیرات منفی کرونا بر گردشگری موقتی و زودگذر است, تاثیرات منفی کرونا بر گردشگری موقتی و زودگذر است,
 
,
دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد ادامه داد: در سال‌های اخیر به واسطه حضور گردشگران چینی در یزد، اقدامات متعددی از جمله ایجاد رستوران‌ ویژه چینی‌ها و همچنین طراحی تورهای مخصوص این گردشگران در شهر یزد انجام شده که شیوع بیماری کرونا موجب شد  فعالیت افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری و یا کار می‌کردند به شدت کاهش پیدا کند.
,
 
,
دلشاد با بیان اینکه بحث بیماری کرونا و تاثیرات آن بر گردشگری، به دلیل کنترل خوبی که روی آن انجام شده زودگذر خواهد  بود، گفت: با توجه به محدودیت زمانی و همچنین تحریم‌های اقتصادی  اعمال شده بر کشور،قدرت مانور زیادی  برای تغییر بازار و  جذب گردشگران از کشورهای دیگری که از این بیماری تحت تاثیر قرار نگرفتند وجود ندارد و در واقع نمی‌توان کار خاصی در این خصوص انجام  داد. 
,
 
,
این کارشناس گردشگری ادامه داد: وقتی از مبدأ یک کشور سفری انجام نشود مقصد کاری نمی‌تواند انجام دهد، جریان گردشگری از چین و به چین فعلا به دلیل ویروس کرونا به شدت محدود شده است  و این موضوع فعالان صنعت گردشگری را با توجه به وضعیت کشور ما، تا اندازه‌ای ناامید کرد ولی این موضوع زودگذر است و  قاعدتا با کنترل سلامت گردشگران چینی که هنوز داخل کشور و یزد هستند می‌توان به گونه ای عمل کرد که از منافع حضورشان بی بهره نباشیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس جامعه هتل داران یزد گفت: به دلیل اتفاقات اخیری که بواسطه شیوع ویروس کرونا در جهان و منطقه رخ داده است از بهمن ماه سال جاری الی خرداد ماه سال آینده 70 تا 80 درصد از تورهای گردشگری یزد لغو شده است.