قاچاق البسه، فرهنگ اصیل ایرانی را نشانه گرفته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود عتیق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به ورود بدون محدودیت قاچاق البسه به استان زنجان اظهار کرد: متاسفانه این موضوع تولید استان را تحت تاثیر قرار داده و بیشتر تولیدکنندگان با مشکل مواجه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان با تاکید براینکه دشمن با پوشاک فرهنگ اصیل ایرانی را نشانه گرفته است افزود: برخی از لباس‌ها که به صورت قاچاق وارد کشور و استان می‌شود که با فرهنگ ما همخوانی ندارد.

,

وی با بیان اینکه بدخواهان نظام و دشمنان انقلاب با این هدف می‌خواهند فرهنگ اصیل ایرانی را تغییر دهند تا به اهداف خود برسند افزود: متاسفانه برخی‌ها بدون توجه به این موارد اقدام به پوشیدن این گونه لباس‌ها می‌کنند.

,

عتیق‌زاده با اشاره به بالا بودن قیمت پارچه در استان زنجان افزود: چادر مشکی با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان و کف قیمت آن 500 هزار تومان بوده که این قیمت نیز برای چادر مشکلی بسیار بالا است.

,

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده برای چادر مشکلی نهایتا باید 300 تا 400 تومان باشد افزود: در حال حاضر قیمت چادر مشکلی به یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

,

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان با بیان اینکه این قیمت‌ها بالاتر از حد متعارف است افزود: قیمت پارچه نسبت به سال گذشته 400 درصد افزایش یافته است.

,

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه پارچه چادر مشکی وارداتی بوده و در داخل کشور تولیدی نداریم افزود: تنها 10 درصد نیاز داخلی پارچه چادر مشکلی در داخل تولید می‌شود و این میزان جوابگوی نیاز داخلی نیست.

,

وی ابراز کرد: برای بافت چادر مشکی نیاز به دستگاه‌های پیشرفته‌ای دارد که متاسفانه در داخل وجود ندارد و اغلب پارچه چادر مشکی از کشورهای سوئیس، کره، چین، مالزی و اندونزی وارد کشور می‌شود.

,

عتیق‌زاده گفت: پارچه چادرهایی که در کشور تولید می‌شود در رنگرزی و بافت مشکل دارند و تولید داخلی نیز به هیچ عنوان نیاز بازار را تامین نمی‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان با اشاره به بالا بودن قیمت پارچه در بازار زنجان گفت: قیمت پارچه چادر مشکی نیز در در بازار زنجان بالا از حد متعارف است.