۲۵ درصد از مطالبات زعفران کاران امروز پرداخت می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسرین شیبانی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: با ابلاغ وزیر وقت جهاد کشاورزی در ۸ ابان امسال مبنی بر خرید حمایتی زعفران از کشاورزان، شهرستان تربت حیدریه بعنوان مرکز خرید حمایتی انتخاب و در ادامه ۱۸ مرکز خرید در سطح استانهای خراسان دایر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: با توجه به رصد انجام گرفته و گزارش های واصله به تعاون روستایی و جهاد کشاورزی و اینکه افت قیمت این محصول برای مدیران محرز شده بود، خرید حمایتی زعفران با هدف حمایت ۱۰۰ درصدی از تولیدکنتدگان از نیمه دوم آبان آغاز شد و تا پایان مهلت قانونی یعنی ۳۰ آذرماه روزانه بطور میانگین ۳۵۰ کیلو زعفران از ۸۰ کشاورز خریداری می شد.

,

شیبانی اضافه کرد: با توجه به حجم گسترده سطح زیر کشت زعفران، بسیاری از تولید کنندگان از شهرهای همجوار برای تحویل زعفران خود به مرکز خرید تربت حیدریه مراجعه می کردند و به همین جهت ۱۷۰۰ نفر تا پایان روز خرید تا ساعت ۱۹ شب زعفران از کشاورزان تحویل می گرفتند.

,

وی حجم خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در سطح استان را ۶۸ تن و ۸۲۵ کیاو گرم و به مبلغ ۶۴۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۱ تن و ۶۰۹ کیلو گرم زعفران به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان به کشاورزان تربت حیدریه تعلق دارد که ۳۷ درصد حجم تولید شهرستان را شامل می شود.

,

وی بیان کرد: از این میزان خرید در تربت حیدریه ۵ تن و ۴۶۷ کیلوگرم زعفران نگین و یک تن و ۳۰۰ کیلو گرم شبه نگین از کشاورزان خریداری شده که به لحاظ کیفیت، دقت و سرعت در سطح استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

,

مدیر تعاون روستایی تربت حیدریه به مطالبات پرداختی کشاورزان اشاره کرد و افزود: پرداختی ها برای ۲ تن و ۳۵۱ کیلو گرم در تاریخ اول آدرماه ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به میزان ۵۰ درصد این حجم برای کشاورزان واریز شده است.

,

وی اظهار کرد: در تاریخ ۲۰ دیماه برای ۴ تن و ۱۶۲ کیلو گرم مبلغ ۴۰ میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی مطالبات زعفرانکاران که میزان ۵ تن و ۱۲۲ کیلو گرم به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان می باشد طبق مصوبه کارگروه استان طی امروز و فردا ۲۵ درصد آن به حساب زعفرانکاران واریز می شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر اداره تعاون روستایی تربت حیدریه با بیان اینکه تنها ۴۷ میلیارد تومان از مطالبات زعفران کاران باقی مانده، افزود: طبق مصوبه کارگروه استان طی امروز و فردا ۲۵ درصد از این میزان به حساب زعفرانکاران واریز می شود.