راه‌های فرعی استان گیلان هنوز زیر برف است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان بارش برف در گیلان کمی بیشتر از پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بود اما این سازمان با اعلام به‌موقع و هشدار به دستگاه‌های ذی‌ربط به وظایف خود درست عمل کرد و دستگاه‌ها نیز خود را برای این رخداد آماده کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات حوزه راه در استان گیلان تصریح کرد: با وجود اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در گیلان حجم بالای ماشین‌های ورودی به حوزه قزوین به رشت در روزهای گذشته موجب مسدود شدن راه‌ها شد و 70 درصد از خودروهای گرفتار شده تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ همراه خود نداشتند.

,

وی با بیان اینکه کندی تردد ماشین‌ها موجب شد که اداره راهداری استان نتواند برای برف‌روبی عملکرد خوبی داشته باشد بیان کرد: در حال حاضر راه‌های اصلی استان باز است و البته بدون مشکل نیست و ترافیک بالای ماشین‌ها باعث کندی در عبور و مرور شده که دستور داده شد با استفاده از تجهیزات وارد شده از استان‌های همجوار تردد در راه‌های اصلی تسهیل شود.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه تقریباً تمام راه‌های فرعی استان گیلان زیر برف است خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی بازگشایی مسیر و تسهیل تردد در مسیرهایی که دارای واحد انتقال مرغ و جوجه هستند را در اولویت قرار داده است تا این واحدها با توجه به ماهیت کاری خود دچار مشکل نشوند.

,

نوبخت از بازگشایی اکثر راه‌های فرعی استان گیلان تا فردا خبر داد و افزود: به‌دلیل پارگی کابل و سیم‌کشی‌ها حدود 14 پست برق از مدار خارج شد که هر کدام چند هزار خانوار را پوشش می‌داد و در حال حاضر 80 هزار خانوار گیلانی دچار قطعی برق هستند و برق منطقه‌ای نیز در تلاش است تا بتواند تا فردا شب بخش اعظمی از خاموشی‌ها را برطرف کرده و آن را به زیر 10 هزار مشترک برساند.

,

معاون رئیس جمهور مشکلات حوزه آب گیلان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: 5 هزار مشترک شهری و بیش از 400 روستا درگیر مشکل آب هستند و چون پمپاژ آب نیازمند برق است لذا باید ابتدا برق وصل شود و در حوزه درون شهری مقرر شد راه‌های اصلی و محلات را بازگشایی کنیم و فردا دومین جلسه ستاد بحران استان برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها تشکیل می‌شود.

,

انتهای پیام

]
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه تقریباً تمام راه‌های فرعی استان گیلان زیر برف است گفت: ۸۰ هزار خانوار گیلانی نیز دچار قطعی برق هستند.