زنان به‌دنبال فراهم کردن آرامش خانواده باشند/ عدم شناخت زوجین از یکدیگر، مشکل جدی زندگی زناشویی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام حسین دهنوی چهارشنبه شب در جشن بزرگ میلاد کوثر که در مجتمع شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با رعایت حفظ حرمت‌ها و لطافت‌ها در آرامش بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
 
,
وی خاطرنشان کرد: درحالی که حضرت فاطمه زهرا(س) دارای عصمت بودند اما زندگی زمینی داشتند که بانوان باید الگوی خود را از این بانوی بزرگ اسلام بگیرند.
,
 
,
این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه مواردی در زندگی وجود دارد که شاید کوچک به نظر برسد اما بسیار مهم است، تصریح کرد: یکی از اصولی که بانوان باید در زندگی زناشویی رعایت کنند این است که تمرکز و اعصاب شوهر خود را به هم نزده بلکه تلاش کنند تا زندگی خود را در آرامش نگه دارند.
,
 
,
دهنوی افزود: اخم کردن و عصبانیت دائم بانوان از جمله موارد دیگری است که موجب چالش در زندگی زناشویی می‌شود و این درحالی است که بانوان باید با جملاتی مانند “من به تو افتخار می‌کنم” به شوهر خود اعتماد به نفس دهند.
,
 
,
وی گفت: یکی از کارهای بدی که حضرت زهرا(س) هرگز آن را انجام نمی‌داد توقع بی‌جا از همسر بود که اگر یک زن این الگو را در زندگی خود پیاده نکند و توقعات زیادی از همسر خود داشته باشد می‌توانند بسیار خطرآفرین بوده چراکه شوهر برای برآورده کردن توقعات زیاد زن مجبور می‌شود دست به کارهای ناهنجار بزند.
,
 
,
این کارشناس خانواده تاکید کرد: بدرقه کردن مرد توسط زنان از دیگر شیوه‌هایی است که حضرت فاطمه زهرا(س) انجام می‌داد و بسیار ارزشمند است.
,
 
,
دهنوی افزود: رفتارهایی مانند استقبال کردن از شوهر در زمان ورود به خانه که بسیار پسندیده است موجب همبستگی خانواده می‌شود چراکه این اصول رفتاری از آموزه‌های دینی ما است.
,
 
,
وی یادآور شد: زنان باید به شوهران خود توجه داشته باشند چراکه در جامعه امروز عدم توجه به شوهر موجب می‌شود که مردان به انحراف کشیده شوند.
,
 
,
این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: اقتدار از جمله ویژگی‌های مردانه است که خانم‌ها باید به آن توجه کرده، به مردان خود احترام بگذارند و از او اطاعت کنند.
,
 
,
دهنوی ادامه داد: زمانی که مردان متوجه شوند که زن دیگر مطیع نبوده و اعتباری برای او قائل نیست از زندگی خسته می‌شوند و تلاش می‌کنند تا وقت بیشتری را در بیرون از منزل سپری کنند که این هم می‌تواند آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه عدم شناخت زوجین از یکدیگر، مشکل جدی بسیاری از زندگی‌های زناشویی است گفت: خداوند به مردان و زنان ویژگی‌های متفاوتی داده که در زنان محبت پذیری و در مردان اقتدارگرایی جلوه بیشتری دارد که زوجین باید به این مهم توجه بیشتری کرده و از همسران خود شناخت کامل پیدا کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه زنان باید به‌دنبال فراهم کردن آرامش در خانواده باشند گفت: عدم شناخت زوجین از یکدیگر، مشکل جدی بسیاری از زندگی‌های زناشویی است.