هشدار مسکو در خصوص اظهارات تحریک‌آمیز مقامات ترکیه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از اینکه «دولت باغچه‌لی» رئیس حزب «جنبش ملی‌گرای» ترکیه، مسکو را مسئول کشته و زخمی شدن نظامیان این کشور در عملیات ارتش سوریه در ادلب خواند، دولت روسیه درباره تداوم چنین اظهارنظرهایی هشدار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «از نظر ما، استفاده از حوادث غمبار با هدف کسب امتیازهای سیاسی در داخل [ترکیه]، غیرقابل قبول است».
,
 
,
وزارت خارجه روسیه سپس از نمایندگان و مسئولان ترکیه‌ای خواست قویاً از چنین «اظهارات تحریک‌آمیزی که، به هیچ‌وجه کمکی به مذاکرات سازنده میان دو کشور بر سر موضوع راهکار سوریه نمی‌کنند»، اجتناب نمایند.
,
 
,
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این باره توضیح داد: «باید توجه داشت که تمام مناطق کاهش تنش در سوریه، به عنوان ابزار موقت تشکیل شده‌اند که نباید به هیچ طریق مانع حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور شوند، همچنین مبارزه با تروریست‌های شناخته‌شده از سوی سازمان ملل را نیز متوقف نکند».
,
 
,
زاخارووا همچنین تاکید کرد اولویت اصلی روسیه، کاهش سطح خشونت‌ها در میدان و تلاش برای رسیدن به راهکار فراگیر جهت پایان دادن به مشکل ادلب است.
,
 
,
این اظهارات مسکو در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه با متهم کردن ارتش سوریه به حمله به غیرنظامیان در ادلب، ایران و روسیه را نیز در این موضوع شریک دانسته و دمشق و متحدانش را تهدید کرد.
,
 
,
پیشتر وزارت دفاع روسیه با انتقاد از عدم پایبندی ترکیه به تعهدات خود ذیل توافق سوچی در مورد ادلب، ترکیه را مسبب وخامت اوضاع در این استان سوری معرفی کرد.
,
 
,
منبع: فارس
,
انتهای پیام/
]
وزارت خارجه روسیه با غیرقابل قبول دانستن سوءاستفاده آنکارا از حوادث غمبار ادلب، از مسئولان ترکیه خواست از اظهارات تحریک‌آمیز اجتناب کنند.