آزادی حلب بینی دشمنان را به خاک مالید، پیروزی نهایی نزدیک است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه امشب (دوشنبه) در سخنانی به مناسبت آزادسازی کامل شهر حلب و پیشروی‌های اخیر در استان‌های ادلب و حلب، این شهر را «شهر مقاومت» نامید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس‌جمهور سوریه در ابتدای این سخنرانی گفت: «تبریک به مردمان بزرگوار حلب، تبریک به خاطر ایستادگی و پایداری، تبریک به خاطر ایمانتان به خدا و کشور، تبریک به خاطر شجاعت و فداکاری که ارتش عربی سوریه به روی پیکر نیروهایش به سوی شما آورد.»

, سانا,

او افزود: «با هر خمپاره‌ای که در حلب سقوط می‌کرد، ترس‌ها می‌ریخت و میل به مبارزه افزایش می‌یافت. با هر شهیدی که بر زمین می‌افتاد و روحش به بالا می‌رفت، روحیه میهن‌دوستی محکم‌تر و ایمان به کشور ریشه‌دار می‌شد. در عالم واقعی حلب اصلی، حلب تاریخی و ریشه‌دار و با اصالت باقی ماند.»

,

بشار اسد تأکید کرد که به ناچار حلب باید هزینه بزرگی را معادل عظمت مردم و وطنش پرداخت می‌کرد و افزود: «سال‌های بمباران وحشیانه و دهها هزار شهید و زخمی، یتیمان، مادران فرزند از دست داده و بیوه‌ها ، سال‌های محاصره بدون آب و برق و دیگر خدمات اساسی زندگی، می‌خواست حلب را به زانو درآورد و فرزندانش را تسلیم کند.»

,

رئیس‌جمهور سوریه گفت به این نوع ایستادگی ایمان دارد و حلب بار دیگر از زیر خاکسترهای جنگ موقعیت اقتصادی خود را در سوریه باز خواهد یافت.

,

او همچنین گفت که پیروزی در این عملیات به معنی پیروزی در جنگ نیست اما در منطق میهن‌دوستی پیروزی از زمانی به دست آمد که مقاومت و ایستادگی آغاز شد و بر اساس این منطق، حلب و سوریه پیروز شده‌اند.

,

بشار اسد افزود: «همگی ما بر ترسی که تلاش داشت در قلب‌هایمان ریشه دواند، پیروز شدیم؛ بر اوهامی که می‌خواست ذهن‌هایمان را محدود کند، بر دو دستگی و اختلاف، بر کینه و خیانت و تمامی اینگونه صفات پیروز شدیم.»

,

او تأکید کرد: «این پیروزی و آزادسازی به معنای پایان جنگ و نابودی تمامی نقشه‌ها یا نابودی تروریسم و حتی تسلیم شدن دشمنان نیست؛ اما به طور حتم بینی آن‌ها را به خاک مالید و مقدمه‌ای برای شکست کامل آن‌ها دیر یا زود خواهد شد.»

,

بشار اسد همچنین گفت که عملیات آزادسازی حومه حلب و ادلب بدون توجه به «سر و صدها» و «داد و فریادهایی که از شمال می‌آید» (منظور ترکیه است.) ادامه خواهد داشت؛ همچنان که عملیات آزادسازی تمامی خاک سوریه و شکست کامل تروریست‌ها و استقرار ثبات نیز ادامه دارد.

,

رئیس‌جمهور سوریه در پایان با تقدیر از «برادران» و «دوستان» و «همپیمانان» سوریه گفت که آن‌ها شانه به شانه ارتش در زمین و هوا همراه بودند و خونشان با خون ارتش سوریه عجین شد و خاک حلب را با خونشان رنگین کردند.

,

ارتش سوریه روز یکشنبه و پس از سیطره بر منطقه «صالات اللیرمون» امنیت را به طور کامل پس از ده سال به شهر حلب بازگرداند.

,

نیروهای سوری و همپیمانان از یک ماه پیش عملیات‌های نظامی خود علیه تروریست‌ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب آغاز کرده و توانسته‌اند طی این مدت کوتاه، مساحت‌های گسترده‌ای را به همراه اتوبان حلب دمشق آزاد و پاکسازی کنند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس‌جمهور سوریه به مناسبت پیشروی‌های اخیر ارتش این کشور و آزادسازی کامل شهر حلب به سخنرانی پرداخت و از مقاومت مردم و ارتش تمجید کرد.