عدم شرکت در انتخابات به‌بهانه مشکلات اقتصادی منطقی نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز خانلری در گفت‌‌وگو با صبح قزوین؛ درباره ضرورت شرکت در انتخابات اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران طبق اراده بنیانگذار جمهوری اسلامی و خواست و اراده مردم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مطرح شد و بنابر جمهوریت باید تمام مردم در پیاده کردن احکام نقش داشته و مجلس در راس امور قرار گرفته و عصاره ملت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: مجلس طبق تکلیف ذاتی و توانایی‌اش این وظیفه را دارد که در راستای شکل گیری قوه مجریه و بدنه آن که وزرا هستند به دولت رای اعتماد دهد، همچنین در بخش‌هایی از قوه قضائیه و شورای نگهبان که جزء ارکان نظام هستند نیز تاثیر دارند و تعدادی از حقوقدانان آن باید به تایید مجلس برسند.

,

عضو شورای مرکزی ائتلاف پیروان ولایت قزوین تاکید کرد: درواقع مجلس در راس امور قرار دارد و باتوجه به این ویژگی و نقش تعیین کننده باید نمایندگانی به آن راه پیدا کنند که از هر جهت بهترین باشند.

,

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های نماینده و ملاک‌های انتخاب گفت: نماینده باید در درجه اول متدین باشد درغیر این صورت امکان تحقق اهداف و آرمان‌هایی که برای مجلس درنظر داریم، فراهم نمی‌شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اذعان کرد: داشتن تخصص لازم در حوزه‌های مختلف نیز در درجه بعدی اهمیت قرار دارد؛ لازم است برای اداره کشور متخصصانی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاست‌های خارجی و داخلی و سایر موارد وجود داشته باشند تا از مجلسی کارآمد برخوردار باشیم.

,

عدم شرکت در انتخابات، منطق درستی ندارد

, عدم شرکت در انتخابات، منطق درستی ندارد,

وی تعهد را از دیگر ویژگی‌های ضروری نمایندگان مجلس دانست و عنوان کرد: در کنار تدین و تخصص داشتن تعهد از ضرورت برخوردار است؛ چراکه عمل بدون تعهد برای مجلس و جامعه مضر خواهد بود.

,

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: در اولویت بودن حفظ کیان جمهوری اسلامی، باور به انقلاب و توجه به خواسته‌های مردم ایران مبنی بر حاکمیت قرآن در اداره کشور و پاکدستی و عدم اشرافی گری که عاملی مضر برای ادامه حیات جمهوری اسلامی است، نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که نمایندگان مجلس باید از آن‌ها برخوردار باشند.

,

وی با بیان اهمیت حضور حداکثری در انتخابات اذعان کرد: اگر نماینده از رای بالایی برخوردار باشد به پشتوانه اکثریتی که از او حمایت می‌کنند، می‌تواند با اعتماد به نفس بهتر و بالاتری در مقابل استکبار که طی 41 سال ما را تحت فشار قرار داده مبارزه کرده و از خواست ملت دفاع کند.

,

خانلری درباره اشتباه بودن تفکر عدم شرکت در انتخابات با تکیه بر نابسامانی‌های موجود گفت: عدم شرکت در انتخابات با این تفکر که این حضور تایید نابسامانی‌های موجود است، منطق درست و قابل دفاعی ندارد.

,

وی ادامه داد: بخشی از نابسامانی‌های انکارناپذیر موجود، توسط عوامل بیرونی، دسیسه‌های استکبار و تحریم دشمنان و بخشی نیز برآمده از عوامل داخلی است؛ در زمان فعلی عمده مشکلات برآمده از فشارهای بیرونی‌است که عزمشان را برای زمین زدن نظام جمهوری اسلامی جزم کرده‌اند.

,

حضور حداکثری در انتخابات اهداف دشمن را با شکست مواجه می‌کند

, حضور حداکثری در انتخابات اهداف دشمن را با شکست مواجه می‌کند,

عضو شورای مرکزی ائتلاف پیروان ولایت قزوین ابراز کرد: مقابله با مشکلات و عوامل بیرونی به انگیزه نیاز دارد و این موضوع با حمایت از نماینده‌ای که صلاحیت لازم را داراست تحقق می‌یابد؛ درواقع مردم باید از نماینده‌ای که برای خدمت به کشور و مقابله با استکبار آستین بالا می‌زند، حمایت کنند.

,

وی تاکید کرد: لازم است آحاد مردم درباره کاندیداهای موجود تحقیق کرده و به بصیرت برسند و پس از شناسایی فرد اصلح، مشارکت حداکثری داشته و با سهیم بودن در سرنوشت خود و کشور، فردی که برای اداره کشور مفیدتر است به مجلس راه پیدا کند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: عدم حضور در انتخابات علاوه بر اینکه ما را از اهدافمان برای خود و کشور دور می‌کند، خوشحالی استکبار جهانی و دشمنان را نیز به همراه خواهد داشت.

,

وی ادامه داد: در تمام سال‌ها به میزانی که رهبری بر حضور و شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند، دشمن برای کم رونق کردن انتخابات تلاش می‌کند، از این رو حتی از کاهش اندک میزان مشارکت نیز علیه ما استفاده می‌کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: برای جلوگیری از خوشحالی و شادمانی دشمن استکباری که ضدجمهوری اسلامی است و همچنین برای رونق و شکوفایی کشور لازم است در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
عضو شورای مرکزی ائتلاف پیروان ولایت قزوین با بیان اینکه عدم شرکت در انتخابات به‌بهانه مشکلات اقتصادی منطقی نیست، گفت: برای جلوگیری از خوشحالی و شادمانی دشمن و همچنین برای رونق و شکوفایی کشور لازم است در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.