استان ایلام بالاترین نرخ مشارکت سیاسی را در کشور خواهد داشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "محمد نوذری"، رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در نشست اعضای ستاد انتخابات استان اظهار کرد: طبق نظر سنجی های به عمل آمده در حوزه جنوب استان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۷۵ درصد و درحوزه شمالی استان قریب ۶۷ درصد است و در کل استان بیش از ۷۰ درصد مشارکت مردم استان درانتخابات را خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی بحث ایلات و قومیت‌ها را در استان ایلام اصلی ترین مولفه‌های انتخابات در استان ایلام دانست و بیان داشت: انسجام ایلی در استان ایلام بسیا خوب است و باعث تقویت خرده فرهنگ‌ها خواهد شد ولی در مباحث کلان سیاسی باعث ایجاد مشکل خواهد کرد.

,

رئیس ستاد انتخابات استان شاکله‌ی اصلی انتخابات در حوزه شمال را ایلی و در حوزه‌ی جنوب قومی دانست و افزود: فردی که در ساختار ایلی و قومی رأی می‌آورد بیشتر به دنبال خواسته‌های قومی و قبیله‌ای خواهد رفت.

,

وی با تأکید بر مرور کارها و وظایف توسط اعضای ستاد انتخابات خاطر نشان کرد: وظیفه ما در انتخابات اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است.

,

معاون سیاسی استاندار ایلام تأکید کرد: اعضای ستاد انتخابات حتماً دوباره فرآیندها و وظایف را بررسی کنید و اشکالات و نواقص را حتماً اگر وجود دارد گزارش دهند همچنین در خصوص شفافیت مالی کاندیداها نیز باید نظارت لازم صورت گیرد.
 
انتهای پیام/

,
,
]
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با اشاره به پیش بینی مشارکت ۷۰ درصدی مردم استان ایلام در انتخابات، گفت: استان ایلام بالاترین نرخ مشارکت سیاسی را در کشور خواهد داشت.