استقرار ۵۵۳ شعبه اخذ رای در ایلام
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، "محمد نوذری"، رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با ارائه گزارشی از روند انتخابات در استان، اظهار کرد: تمام ساز وکارها برای برگزاری یک انتخابات باشکوه آماده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی افزود: ۴ کار عمده در ستاد انتخاباتی رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

,

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۲ حوزه‌ی اصلی و ۲۵ حوزه‌ی فرعی داریم و ۵۵۳ شعبه اخذ رأی، ۳۸۰ شعبه‌ی ثابت و ۱۷۳ شعبه سیار داریم، تصریح کرد: ۴۵۰ هزار نفر واجدین شرایط داریم که ۳۱۷ هزار در شمال استان و ۱۳۳ هزار نفر در حوزه‌ی جنوب هستند.

,

نوذری عنوان کرد: تنوع قومی، زبانی یک فرصت است که باعث ایجاد فرصت‌های فرهنگی می‌شود اما در تحلیل سیاسی اگر نگاه ایلی داشته باشیم به جای توجه به منافع ملی و استانی منافع ایلی مد نظر قرار می‌گیرد.

,

وی اضافه کرد: در این انتخابات جریانات سیاسی و اجزاب به صورت پررنگ فعال نیستند و بیشتر بحث قومیت‌ها است.

,

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: ما در دوره‌ی گذشته ۶۰ درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند ولی در استان ایلام در ۱۰ دوره‌ی گذشته بالای ۷۷ درصد بوده است و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که امسال این میزان به بالای ۷۰ درصد می‌رسد.

,

24مرحله انتخابات الکترونیک است

, 24مرحله انتخابات الکترونیک است,

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از بعد مشارکت بالا در انتخابات دومین استان کشور است، اضافه کرد: در بحث نظرسنجی‌ها در شمال ۶۷ درصد و در جنوب ۷۲ درصد و ما در جمع بالای ۷۰ درصد مشارکت مردم در انتخابات خواهیم داشت.

,

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: یکی از کارهای مهم ستاد انتخابات افزایش مشارکت سیاسی در استان است، در راستای مشارکت حداکثری جلسات با اقشار، سیاسیون، احزاب، سمن‌ها و دیگر مجموعه‌ها برگزار شده است.

,

وی اعلام کرد: در قانون صراحتاً در خصوص جرائم و تخلفات انتخاباتی بحث شده است در ستاد امنیت انتخابات که به صورت روزانه تشکیل می‌شود بخشی که مربوط به تخلفات می‌شود مصوبات بسیار قوی ایجاد شد و در بحث خرید و فروش، تطمیع و تکرر رأی برخوردهای مستقیمی خواهیم کرد.

,

وی اضافه کرد: ۲۵ فرایند انتخابات داریم که ۲۴ مرحله الکترونیک بوده و فقط شمارش آراء غیر الکترونیک است.

,

نوذری اظهار کرد: در بحث اخذ رأی با ورود کد ملی مشخص می‌کند که فرد چندمین بار است که رأی داده و محل جغرافیایی آن مشخص می‌شود.

,

معاون استاندار بیان کرد: امنیت انتخابات را به صورت ویژه در نظر گرفته‌ایم که در شورای تأمین و هم ستاد امنیت انتخابات شاخص‌های امنیتی انتخابات را بررسی کرده‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام از استقرار ۵۵۳ شعبه اخذ رای در ایلام خبر داد و گفت: ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان واجد شرایط رای دادن هستند.