هیچ مورد مشکوک به کرونا در زنجان مشاهده نشده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز قزلباش در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اعلام وجود بیماری کرونا به صورت رسمی از طرف شبکه بهداشت در قم، اظهار کرد: شبکه سلامت کشور منتظر مشاهده ویروس کرونا در کشور نمانده است که بعد از آن اقدامات لازم را انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه با توجه به پروتکل ها و تجربیاتی که در چین بوده اقدامات لازم انجام شده است، ابراز کرد: باتوجه به حضور افراد چینی در زنجان همه افراد شناسایی شدند و تحت معاینه قرار گرفتند و بخشی از آن ها نیز تحت کنترل بودند که جواب آزمایش آنها منفی بود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در استان زنجان تا به این لحظه موارد مشکوک به کرونا مشاهده نشده است، تصریح کرد: اگر احیانا در استان زنجان موارد مشکوکی را مشاهده کنیم، اطلاع رسانی خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه سیستم بهداشتی استان آمادگی کامل را در مقابله با ویروس کرونا را دارد، عنوان کرد: از صبح جلسات ضروری در ستاد دانشگاهی و استانداری تشکیل شده و هماهنگی های لازم با ارگان ها و ادارت مختلف انجام شده است.

,

قزلباش با بیان اینکه ما آمادگی کامل را در برابر ویروس کرونا را داریم، ادامه داد: آنچه بسیار مهم است این ویروس درمان دارویی ندارد و خیلی از این بیماران خوب می شوند ولی درصدی ازاین بیماران نیاز به خدمات بیمارستانی دارند که استان زنجان این آمادگی را دارد.

,

وی با اشاره به واگیری بالای ویروس کرونا، افزود: اصلی ترین راه جلوگیری از بیماری کرونا پیشگیری و رسیدگی به بهداشت فردی است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در توصیه ای به مردم زنجان، گفت: شهروندان به شست و شوی دستان خود اهمیت دهند، مردم تا می توانند از روبوسی و دست دادن خودداری کنند، در هنگام سرفه یا عطسه حتما از دستمال استفاده شود و اگر دستمال در دسترس نیست از قسمت بالای آرنج برای عطسه یا سرفه استفاده کنند، افرادی که بیماری سرماخوردگی دارند از ماسک استفاده کنند و مردم فاصله یک متری از یک دیگر را رعایت کنند تا این بیماری گسترش پیدا نکند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مشاهده بیماری کرونا در استان قم، گفت: هیچ مورد مشکوک به کرونا در زنجان مشاهده نشده است.