آخرین وضعیت از بدهی دولت به تأمین اجتماعی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر شوکت عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، اظهار کرد: قرار بود دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را تا پابان سال پرداخت کند تا بخشی از آن را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه بخشی از مبلغ بدهی دولت را برای پرداخت بدهی‌های بانکی، که تأمین اجتماعی به بانک مرکزی دارد اختصاص می‌دهیم، افزود: بخشی دیگر از بدهی خود را در غالب سهام های دولتی دریافت می‌کنیم، همچنین بخشی هم مربوط به اوراق خزانه است که تا این لحظه دولت حدود ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده که از این مبلغ برای پرداخت بدهی هایمان در بخش درمان و وزارت بهداشت استفاده کرده‌ایم.
,
 
,
شوکت گفت: تاکنون بدهی های ما به وزارت بهداشت بروزرسانی و تسویه شده است و ۲ الی ۳ ماه بدهی به وزارت بهداشت طبیعی است چراکه تا اسناد پزشکی ارائه و بررسی شود چند ماهی زمان لازم دارد.
,
 
,
عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: دولت قول داده که حدود یک پنجم طلب خود را به تأمین اجتماعی که ۵۰ هزار میلیارد تومان است تا پایان سال پرداخت کند و هرچه قدر که دولت منابع برای همسان سازی تخصیص دهد ما آن را اجرا می‌کنیم.
,
 
,
وی تأکید کرد: تأمین اجتماعی حق ندارد مطالبات خود را از دولت برای همسان‌سازی استفاده کند چرا که مسئول همسان سازی حقوق بازنشستگان برعهده دولت است.
,
انتهای پیام/
]
عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی درباره پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، توضیحاتی داد.