رؤیای تو برای تشکیل حکومت در کرکوک را نابود کردیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از المسله، علی الحسینی سخنگوی سازمان حشد شعبی گفت که حشد شعبی بخشی از سیستم امنیتی رسمی عراق است و در داخل کرکوک نیز، پلیس محلی و سرویس اطلاعات حضور دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اعلام کرد که از زمان ورود گروه تروریستی داعش به کرکوک، نیروهای حشد شعبی در اطراف این شهر حضور دارند (نه در داخل آن).

,

بارزانی ادعا کرده که برخی از کُردها به نیروهای حشد شعبی کمک کردند که وارد استان کرکوک شوند و این استان را تحت کنترل نیروهای حشد دانست.

,

وی با این ادعا که نمی‌توان پذیرفت همیشه نیروهای حشد شعبی در کرکوک حضور داشته باشند، مدعی شد که برخی از کُردها، «به هم‌نژادهای [کُرد] خود خیانت کردند و عامل ورود حشد شعبی به کرکوک بودند».

,

الحسینی در ادامه و در پاسخ به این ادعا گفت که «نیروهای کافی در کرکوک حضور دارند و حشد شعبی در مسائل داخلی [این استان] دخالت نمی‌کند».

,

وی خاطرنشان کرد که از زمان تشکیل حشد شعبی با فتوای مرجعیت دینی [عراق]، همه از اتهامهای تکراری مسعود بارزانی علیه حشد شعبی اطلاع دارند؛ زیرا حشد شعبی، تفکرات و رؤیای وی را برای تشکیل حکومت [کُرد] از بین برد».

,

این فرمانده حشد شعبی تصریح کرد که «اتهامات بارزانی، بی‌اساس است و حق ندارد، [به حشد شعبی] اتهام بزند… حشد شعبی [یک سازمان] رسمی و متعلق به کل مردم عراق است، نه فقط کرکوک».

,

الحسینی در پایان ابراز امیدواری کرد که بارزانی در اطلاعات خود بازبینی کند؛ زیرا چنین اتهاماتی هیچ سودی در پی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی حشد شعبی (بسیج مردمی) در محور شمال عراق به اظهارات مسعود بارزانی رئیس حزب دموکراتیک کُردستان درباره کرکوک پاسخ داد.