حد نصاب زمین برای ساخت مسکن در دستگرد 160 متر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جوانی از اهالی روستای دستگرد بیرجند طی تماس با پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، اظهار کرد: جوانی هستم متأهل دارای دو فرزند ده سال شده است ازدواج کردم و مستأجرم هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: با هزار بدبختی با  برادرم یک قطعه زمین در روستای دستگرد بیرجند خریداری کرده و برای ساختن آن اقدام به دریافت جواز کردم.
,
 
,
این فرد اظهار کرد: حدود دو ماه است برای دریافت جواز به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مراجعه می‌کنم اما هنوز نتوانسته‌ام مجوز ساخت دریافت کنم.
,
 
,
وی بیان کرد: قطعه زمینی که برای آن درخواست جواز دادم 140 متر است و بنیاد مسکن می‌گوید برای صدور جواز حداقل باید زمین 160 متر باشد چنانچه کمتر از این حد نصاب باشد جواز صادر نمی‌شود.
,
 
,
این فرد خواستار پیگیری مشکل خود از طریق این پایگاه خبری و تحلیلی شد.
,
 
,
قاسم تنها معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: زمانی که یک طرحی برای روستا یا شهر مصوب می‌شود در ضوابط آن حد نصاب برای قطعات زمین تعریف می‌شود.
,
 
,
وی افزود: حد نصاب قطعات در هر روستا با توجه به موقعیت روستا (کوهستانی، دشت، عشایری و...) متفاوت است.
,
 
,
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: حد نصابی که برای قطعات زمین‌های روستایی در حاشیه شهر تعریف شده 160 متر است.
,
 
,
تنها عنوان کرد: حد نصابی که برای هر قطعه در نظر گرفته می‌شود باید رعایت شود در غیر این صورت بعدا تبعات و مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
,
 
,
وی اظهار کرد: برخی از افراد یک قطعه زمین را خریداری و به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و از بنیاد مسکن درخواست صدور پروانه دارند اما چون زمین تقسیم شده از حد نصاب کمتر است و در ضوابط حد نصاب مشخصی تعریف شده لذا ما بر اساس قانون نمی‌توانیم پروانه صادر کنیم.
,
 
,
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: تفکیک زمینی که متراژ آن برای ساخت مشخص است به صورت غیر مجاز توسط افراد صورت می‌گرد که نباید این‌گونه باشد.
,
 
,
تنها عنوان کرد: معمولا دو یا سه نفر با هم زمینی را خریداری کرده و بین یکدیگر تقسیم می‌کنند که در نتیجه از حد نصاب تعریف شده طبق قانون کمتر می‌شود و امکان صدور پروانه وجود ندارد.
,
 
,
وی اظهار کرد: به این متقاضی پیشنهاد می‌شود قطعه را به حالت اول برگرداند که کمتر از حدنصاب تعریف شده نباشد در این صورت برای صدور پروانه می‌توان اقدام کرد.
,
 
,
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای روستای دستگرد حد نصابی که برای قطعات زمین تعیین شده حداقل 160 متر است.
,
 
,
تنها با اشاره به تبعاتی که تفکیک غیر مجاز زمین به قطعات کوچکتر دارد اشاره کرد و گفت: اگر زمینی از حد نصاب تعریف شده کوچکتر و خانه ساخته شود بعدا پاسخگوی رفت و آمد، حفاری برای انشعابات آب، برق، گاز، تردد آمبولانس و ماشین آتش نشانی و بسیاری موارد دیگر نخواهد بود.
,
 
,
وی با بیان این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهایی که زمین ملی دارد زمین واگذار می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روستای دستگرد بحث ساخت مسکن را نیز داریم و واحد مسکونی ساخته شده تحویل می‌دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
در راستای پیگیری مشکل یک نفر از روستای دستگرد مبنی بر صدور جواز برای ساخت مسکن، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: برای روستای دستگرد حد نصابی که برای قطعات زمین تعیین شده حداقل 160 متر است.