تغذیه سالم خطر ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می دهد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری علم و فناوری؛ عنایت ا... کلیج رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه باید سیستم ایمنی بدن را با غذاهایی که حاوی ویتامین‌های C، A و D هستند بالا ببریم، افزود: بهترین منبع ویتامین C مرکبات هستند که مصرف روزانه آن‌ها توصیه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی، با بیان اینکه بعد از مرکبات سبزیجات هستند که منبع خوب ویتامین C به‌شمار می‌روند، افزود: پیاز منبع دیگر ویتامین C است که به‌صورت خام می‌تواند مصرف شود.
,
 
,
کلیج از دیگر ویتامین هایی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید به ویتامین A اشاره داشت و افزود: این ویتامین در سبزیجاتی که برگ تیره دارند مثل اسفناج یافت می‌شود.
,
 
,
وی، سبزیجات با رنگ‌های زرد و نارنجی مثل هویج و کدو حلوایی را از دیگر منابع سرشار از ویتامین A برشمرد.
,
 
,
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شیر یکی از کامل‌ترین ماده‌های غذایی است که همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را دارا است.
,
 
,
وی در ادامه متذکر شد، شیر منبع کامل پروتئین و کلسیم است و توصیه می‌شود در روز حداقل دو واحد مصرف ولی حتماً باید از شیر پاستوریزه، جوشیده و کم‌چرب استفاده شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هر چه بتوانیم سیستم ایمنی بدن را با تغذیه مناسب تقویت کنیم کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها مثل کرونا قرار می‌گیریم.