عملیات روانی دشمن در اخبار کروناویروس ناشی از حاکمیت غرب در فضای مجازی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون عملیات روانی صورت گرفته در موضوع کروناویروس توسط دشمن اظهار کرد: قلب مسئولیت در خبررسانی فضای مجازی و عدم احراز هویت در تراکنش‌های مختلف این فضا موضوع کلی و دارای اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

تراکنش‌ها در فضای مجازی باید دارای هویت باشند

, تراکنش‌ها در فضای مجازی باید دارای هویت باشند,

وی افزود: بخشی از تراکنش‌های بانکی به درستی احراز اصالت می‌شود و بر همین اساس باید سایر تراکنش‌ها در فضای مجازی نیز دارای هویت باشند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: بی‌هویت بودن بسیاری از اخبار در فضای مجازی موجب شده که فرستنده معلوم نشود و لذا بحث جعل در این فضا اتفاق بیفتد.

,

وی افزود: حوزه‌های کلی اجتماعی و رسانه‌ای نیز باید به سمتی حرکت کند که هر پیامی که فرستاده می‌شود مورد ابهام از سوی مخاطب باشد و صحت خبر و هویت فرستنده بررسی شود.

,

جلیلی ادامه داد: به عنوان مثال اگر فردی به عنوان پزشک خبری را اعلام می‌کند باید صحت هویت خبرش مشخص شده باشد تا دوست و دشمن قابل تفکیک باشند.

,

وی با بیان اینکه فعلا فضای مجازی فضایی غیرقابل اعتماد است افزود: باید این فضا تبدیل به فضای قابل اعتماد شود و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که آحاد جامعه قوانین را رعایت کنند و مسئولیت تراکنش‌های خودشان را در فضای مجازی بپذیرند.

,

ضرورت بی‌اعتنایی به اخبار بی‌اصالت

, ضرورت بی‌اعتنایی به اخبار بی‌اصالت,

عضو شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: اگر فردی مسئولیت پیام‌های ارسالی خودش را نپذیرفت باید به آن بی‌اعتنا باشیم یعنی اگر مردم برای هر خبر و تولیدی مهر احراز اصالت را مشاهده نکردند نباید به آن اعتماد کنند.

,

وی افزود: در جهان پیشرفته امروز، فناوری‌ها در بستر هوش مصنوعی امکان هر تقلبی را مهیا کرده است و در آینده بسیار نزدیک شاهد ابزارهای عمومی هستیم که می‌تواند لهجه‌ها و سخن را نیز تغییر دهند و البته ادعای ظهور آن امروز در دنیا وجود دارد.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: بر این اساس به این نتیجه می‌رسیم که نباید به فضای مجازی از دیدگاه خبررسانی، هشداردهی و آگاهی‌رسانی به راحتی توجه و اعتماد کرد.

,

حکمرانی از طریق فضای مجازی در حال ظهور و بروز است

, حکمرانی از طریق فضای مجازی در حال ظهور و بروز است,

وی ضمن اشاره به اینکه فضای مجازی بر همه ابعاد زندگی بشری احاطه پیدا کرده و مردم کشورمان در معرض آن هستند افزود: موضوع اعمال حکمرانی از طریق فضای مجازی در حال ظهور و بروز است.

,

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر حکمران فضای مجازی مانند همه دنیا تصمیم بگیرد جریان‌سازی را در کشور داشته باشد، متأسفانه می تواند آن را محقق کند چراکه ما بر فضای مجازی بومی خودمان سوار و مسلط نیستیم.

,

وی افزود: به این دلیل که دیگران بر این فضا مسلط هستند اعمال حاکمیت می‌کنند و بر اساس منافع و صلاحدید خودشان هر خبری را برجسته‌سازی و سانسور می کنند.

,

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در روزهای گذشته حذف اطلاعات خبر شهادت شهید سلیمانی در بستر فضای مجازی غربی را شاهد بودیم چون در راستای سیاست‌ها و مطامع آنها نیست.

,

نگرانی جامعه از بی‌مسئولیتی‌ها در زمینه اخبار کروناویروس

, نگرانی جامعه از بی‌مسئولیتی‌ها در زمینه اخبار کروناویروس,

وی افزود: امروز باید ترویج کنیم و مردم مطلع شوند اگر هر خبر و شایعه‌ای از کانال‌های غیررسمی رخ داد به آن بی‌اعتنا باشند.

,

جلیلی ادامه داد: در موضوع کرونا ویروس نیز برخی افراد خودشان را کارشناس جلوه می‌دهند اخباری نادرست و ناصحیح را مطرح می کنند و در قبال آن پاسخگو نیستند لذا بی‌مسئولیتی‌ها در این زمینه برای آحاد جامعه نگران‌کننده است.

,

وی با بیان اینکه سلامت جامعه بخشی از امنیت جامعه است و نباید به آن بی توجه باشیم افزود: باید اقدامی شود تا اعتماد مردم به اخبار کذب و غلط سلب شود.

,

عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است

, عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است,

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در جریان رسانه‌ای، عقل شروع کننده خبر و عقل در خدمت دشمن فعالیت دارد لذا از فضای مجازی باید به هر میزان که می‌توانیم در راستای اطلاعرسانی و احقاق حق سلامت جامعه و عارضه‌های مختلف جامعه استفاده کنیم.

,

وی ضمن تأکید بر این مطلب که عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است افزود: کارشناسان با زبان‌ها و مصادیق مختلف باید در این زمینه اقدام کنند و حتما صدا و سیما باید خیلی فعال‌تر باشد.

,

انتهای پیام/

]
رسول جلیلی با اشاره به اینکه عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است گفت: بی‌مسئولیتی‌ها در زمینه اخبار کرونا برای آحاد جامعه نگران‌کننده است.