تاکنون مورد مثبت کرونا در کردستان به ثبت نرسیده است/ مردم به شایعات بی اساس توجه نکنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: تاکنون مورد مثبت مبتلا به کروناویروس در استان به ثبت نرسیده است، لذا مردم به شایعات بی‌اساس در خصوص شیوع این بیماری توجه نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

وی به لزوم پرهیز از انتشار شایعات و اخبار ناموثق مرتبط، تصریح کرد: در روزهای گذشته 51 مورد بیمار مشڪوڪ به ڪرونا در استان بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند ڪه از میان آنها، 21 مورد با توجه به وضعیت بالینی نیاز به آزمایش داشتند. 

,

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه، نتایج آزمایشات چهار نفر که بیشتر ین احتمال ابتلا به کرونا ویروس را داشتند منفی بود، اضافه کرد: آزمایش سایر بیماران مشکوک هم در حال انجام و ان شالله پس از اعلام از طرف آزمایشگاه های مرتبط، اطلاع رسانی خواهد شد.

,

وی افزود: کلیه ی ورودی های استان کردستان کردستان جهت تب سنجی صورت گرفت تا به موارد مشکوکی برخورد نکنیم که در این راستا 735 ورودی،  920 نفر مسافر و 830 راننده ترانزیت از مرز باشماق از نظر سفر به کشورهای آلوده از جمله چین مورد بررسی قرار گرفت.

,

وی گفت: کمیته غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در این مدت وظیفه بازرسی از برخی داروخانه های استان، بازرسی از شرکت های توزیع و پخش تجهیزات پزشکی، پیگیری سهمیه های اقلام تجهیزات پزشکی از سازمان غذا و دارو را بر عهده دارد.

,

فلاحی گفت: پشتیبانی و انتقال بیمارستان صحرایی به مرکز توحید جهت برپایی آن در محوطه بیمارستان، تهیه اقلام مورد نیاز و تحویل و توزیع در بین بیمارستان ها و مراکز درمانی از جمله اقدامات کارگروه پشتیبانی است.

,

وی افزود: فعال نمودن دو مرکز شهری نایسر و بهاران به صورت 16 ساعت شیفت در روز، معرفی پزشکان  جهت همکاری و شیفت بندی در بیمارستان ها، برگزاری جلسه های آموزشی برای کلیه کارکنان سازمان خصوصی و دولتی، آموزش مراقبان سلامت پایگاه های سلامت و مراکز جامع سلامت در سطح استان در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس از جمله اقدامات و فعالیت های مرکز بهداشت شهرستان سنندج است.

,

فلاحی ضمن توصیه به اینکه، مردم عزیز سعی کنند با بکارگیری اصول مراقبت های اولیه بهداشتی، رعایت بهداشت فردی و نیز پرهیز از تردد و مسافرت های غیرضروری، از بروز و شیوع این بیماری در استان پیشگیری کنند، تاکید کرد: تا این لحظه مورد مثبتی قطعی از ابتلا به ڪروناویروس در ڪردستان به ثبت نرسیده است و نیز با توجه به اینکه علایم بیماری شبیه بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی است لذا اعلام مکرر موارد مشکوک، منجر به ایجاد اضطراب و استرس در سطح جامعه شده و به محض مشاهده موارد مثبت از طریق وزارت بهداشت به اطلاع عموم خواهد رسید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، نتایج آزمایشات چهار نفر که بیشترین احتمال ابتلا به کرونا ویروس را داشتند منفی بود، گفت: آزمایش سایر بیماران مشکوک هم در حال انجام و پس از اعلام از طرف آزمایشگاه های مرتبط، اطلاع رسانی خواهد شد.