ایران نسبت به کشورهای منطقه وضعیت خوبی در مقابله با ویروس کرونا دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: ایران در وضیعت خوبی نسبت به کشورهای منطقه برای مقابله با ویروس کرونا به سر می برد چرا که به لحاظ درمان و بهداشت رشد قابل توجهی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: پزشکان ایران اطلاعات و تخصص خوبی در این زمینه دارند و همین مهم باعث می شود که روند بیماری و آمادگی پزشکان برای مقابله با این ویروس افزایش یابد.

,

آریایی نژاد با اشاره به اینکه هراس گرفتن از این بیماری بیشتر از مبتلا شدن به آن است مطرح کرد: متاسفانه وحشت زدگی و استرس مردم بسیار بالا است به طوری که ابتلایان به این بیماری به میزان افرادی که احساس می کنند به این بیماری مبتلا شدند، بسیار کمتر است.

,

عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه همه افراد جامعه لازم نیست از ماسک استفاده کنند، عنوان کرد: استفاده کردن از ماسک بستگی به سیستم ایمنی فرد دارد و گاهی فردی که سالم است و نیازی به ماسک ندارد در صورت استفاده به دلیل مرطوب شدن ماسک بیشتر در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

,

وی در ادامه گفت: افرادی که مبتلا شدن و یا افرادی که در نزدیکی به مبتلایان به این ویروس هستند لازم است از ماسک استفاده کنند.

,

آریایی نژاد با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی از مهم ترین اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا است، افزود: رعایت بهداشت فردی، شستن دست ها، نرفتن در مکان های عمومی و درصورت ابتلا، نرفتن به محل کار و مسافرت از مهم ترین اقدامات برای پیشگری از بیماری است.

,

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه کودکان زیر ۹ سال و نوجوان کمتر در معرض این بیماری قرار می گیرند و درصورت ابتلا زود بهبود یافته و جز ۲درصد حاد قرار نخواهند گرفت.

, نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی,

وی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و خطر ابتلا این گروه به کرونا مطرح کرد: با رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن افراد سرما خورده و حتی سرما خوردگی خفیف می توان از ابتلا به این بیماری در اماکن عمومی جلوگیری کرد.

,

آریایی نژاد گفت: آمار مرگ میر در این بیماری نسبت به آنفلونزا بسیار کمتر است و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

,

عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه این بیماری بیشتر ریه فرد را هدف قرار می دهد و باعث تنگی نفس می شود، گفت: در صورت داشتن تب شدید، تنگی تنفس، سرفه های خشک و بدن درد به پزشک معالج مراجعه کرده و درمان را سریع تر انجام دهید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
احمد آریایی نژاد با بیان اینکه ایران نسبت به کشور های دیگر منطقه در وضعیت خوبی در مقابله با ویروس کرونا دارد، گفت: کشور ما رشد قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان داشته است.