۱۷ میلیارد دلار صادرات مواد پتروشیمی برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار نگرفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شعار سال با توجه به نیازهای کشور از طرف مقام معظم رهبری هر ساله نامگذاری می‌شود که این شعارها در سال‌های اخیر عمدتا اقتصادی بود و پیام بزرگی همچون اولویت قرار دادن تولید و اقتصاد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای تحقق شعار سال در کشور وجود داشت که به این ظرفیت‌ها توجه نشد، ادامه داد: وجود 17 میلیارد دلار صادرات مواد پتروشیمی برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار نگرفت.
,
 
,
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه می‌بایست زیرساخت‌های مناسب و چابکی برای تبدیل مواد به کالا مورد توجه قرار می‌گرفت تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور شود، ادامه داد: مواد موجود در کشور به کالای اصلی تبدیل نشد و به همین دلیل ارز آوری نصیب کشور نکرد.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه نیروی متخصص، ادامه داد: از این ظرفیت نیز برای رونق تولید و تحقق شعار سال به خوبی استفاده نشده است.
,
 
,
محمودی اصل یادآور شد: با وجود اینکه سهم بخش معدن و صنایع معدنی در کشور 5 درصد است اما به این ظرفیت نیز برای رونق تولید توجه نشده و خام فروشی اتفاق افتاد.
,
 
,
وی با بیان اینکه در صورت توجه به اقتصاد مقاومتی از خام فروشی جلوگیری می‌شد، افزود: تبدیل مواد به محصولات نهایی ارزش افزوده بیشتری برای کشور داشت.
,
 
,
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نظام مدیریتی کشور چابکی لازم را برای تحقق شعار سال نداشت، ادامه داد: اقتصاد دولتی دست و پا گیر و عدم بها دادن به بخش خصوصی نیز ضرررسان به کشور بود.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید ستادهای فعالی شکل گرفته و مجلس نیز نظارت‌های لازم را داشته باشد، افزود: اقتصاد مقاومتی ظرفیت بزرگی برای تحقق برنامه‌های 5 ساله و بودجه است که باید با داشتن برنامه عملیاتی لازم برای تحقق شعارهای سال اقدام کرد.
,
 
,
وی گفت: امسال نیز نیازمندم نامگذاری سال جدید با زمینه اقتصادی با توجه به انسجام اجتماعی هستیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد دولتی دست و پاگیر و نظام مدیریتی کشور چابکی لازم را برای تحقق شعار سال نداشت.