تعیین تکلیف ۱۸ هزار پرونده مسن در دادگاه کرمانشاه طی دو ماه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز پرویز توسلی زاده امروز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب همواره در خصوص وظیفه دستگاه قضائی تاکید دارند، تمامیت نظام جز با کمال و تمامیت قوه قضائی تحقق پیدا نمی‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه مبنای اداره کشور قانون است، افزود: لازمه داشتن نظام‌موفق فعالیت قوه قضائی علمی و مبنی بر کار کارشناسی است.

,

وی خاطر نشان کرد: امروز دستگاه قضائی باید خود را با اقتضائات گام دوم انقلاب و سند تحول رئیس قوه قضائیه همراه کند تا در بخش قضائی کارآمدی نظام ارتقا پیدا کند.

, گام دوم انقلاب,

توسلی زاده عملکرد قوه قضائی استان کرمانشاه را طی ۶ ماه گذشته بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: طی ۲ ماه ۱۸ هزار از پرونده‌های مسن تعیین تکلیف شده است.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده جهت کاهش ورودی پرونده‌ها، بیان داشت: در این راستا تلاش کردیم اختلافات مردم را به سازش برسانیم که لازمه این کار آگاهی بخشی و پیشگیری از وجود اختلاف است.

,

وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد از جرایم مهم و خاص هستند که در سال جدید ستاد مقابله با جرایم خاص را راه اندازی خواهیم کرد و با تمام توان به جنگ با کسانی می‌رویم که مرتکب جرایم خشن می‌شوند و در این راستا هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت.

,

توسلی زاده تصریح کرد: زندان و اقدامات کیفری برای ۱۰ درصد مجرمین است که مرتکب جرائم‌خشن می‌شوند و مابقی جرایم خرد هستند هرچند که از جرایم خرد هم غافل نیستیم.

,

وی بیان داشت: سیاست رئیس قوه قضائیه این است که به زندان فرستادن افراد نباید آسان باشد لذا تلاش داریم از ظرفیت تمام نهادهای حکومتی مردمی و اجتماعی برای حل و فصل اختلافات استفاده کنیم.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر مقدار اختلافات بین مردم کمتر باشد به همان میزان مردم راحت‌تر به زندگی شخصی و کسب و کار خواهند پرداخت و مدیریت جامعه‌ای که اختلافات در آن زیاد باشد بسیار مشکل است.

,

توسلی زاده اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا را در استان کرمانشاه قابل تقدیر دانست و گفت: دستگاه‌های حکومتی باید با هم هماهنگ باشیم و وقتی در کنار هم قرار می‌گیریم بدون شک کارها بسیار عالی پیش خواهد رفت.

,

وی ضمن تقدیر از محمد حسین صادقی دادستان پیشین کرمانشاه انتصاب شهرام کرمی را در این سمت تبریک گفت و اظهار داشت: حاکمیت اسلام و معیارهای اسلامی باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

,

 

,

برخورد بازدارنده و قاطع با مخلان امنیت عمومی خط قرمز دادسرا است

, برخورد بازدارنده و قاطع با مخلان امنیت عمومی خط قرمز دادسرا است,

شهرام کرمی امروز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همدلی و همکاری بین دستگاه قضائی را سبب اعتلای بیش از پیش امورات دانست و گفت: در دادسرا ۴ چالش همواره وجود دارد که باید بتوانیم با برنامه ریزی بر آنها غلبه کنیم.

,

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: ورودی بیش از حد پرونده‌ها، رسوب پرونده‌های معوقه، حجم بالای پرونده‌ها در اجرای احکام کیفری و بالا بودن جمعیت کیفی از جمله این چالش‌ها هستند.

,

وی خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و رئیس قوه قضائیه نیز بر آن تاکید دارند باید حبس حداقلی در دستور کار باشد.

,

کرمی بیان داشت: نیروهای دادسرا باید این ذهنیت را داشته باشند که وظیفه دادسرا مجازات کسی نیست و باید از ابزار بازداشت برای مجازات استفاده نکنیم و اگر قراری صادر می‌شود نهایت تلاش را داشته باشیم که طرف بازداشت نشود.

,

وی خط قرمز دادسرا را برخورد بازدارنده، سریع، قاطع و عبرت آمیز با مخلان نظم و امنیت عمومی اعلام کرد و گفت: بر این اساس با مخلان نظم و امنیت عمومی اعم از امنیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و جرایم امنیت ملی به طور جدی برخورد خواهد شد.

,

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: بدون تردید در راه مبارزه با این مخلان امنیت، دادسرا تنها نخواهد بود و به موجب قانون و اصل برادری تمام ضابطین در کنار ما خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
پرویز توسلی زاده, رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تعیین تکلیف ۱۸ هزار پرونده مسن در دادگاه استان طی دو ماه خبر داد.