توضیحات موسوی درباره مشکلات پیش آمده برای ایرانی‌ها در اروپا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتشار ویدیوی توقف کامیون‌های ایرانی در مرزهای رومانی، بلغارستان و ترکیه اظهار داشت: پیرو شیوع کرونا در جهان، اکنون اروپا به یکی از کانون‌های اصلی درگیری با این بیماری تبدیل شده و مقررات سختگیرانه‌ای در مرزهای کشورهای اروپایی برقرار شده است که شامل اتباع اروپایی هم می‌شود. با توجه به این شرایط، سفارتخانه‌های ما در اروپا و نیز تمامی کشورهای منطقه و همسایگان، از یک ماه گذشته فعال و در آماده باش هستند و حتی کارشناسانی را به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن‌های مشخص اعلام کرده‌اند تا موارد را پیگیری کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
موسوی افزود: مشخصا درباره این کامیون‌ها نیز به محض اطلاع از مکان دقیق آنها، رایزنی‌ها هم در ستاد وزارت امور خارجه و هم سفارتخانه‌ها تا بامداد امروز ادامه داشته و با مقامات گمرکی رومانی، بلغارستان و ترکیه برای تسهیل عبور و مرور آنها رایزنی شده است. اضافه می‌شود در حال حاضر صف‌های چند کیلومتری کامیون های متعلق به کشورهای مختلف در مبادی مرزی این کشورها تشکیل شده است.
,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه به رانندگان عزیز ایرانی که به کشورهای دیگر تردد می‌کنند توصیه کرد در صورت مواجه شدن با چنین شرایطی ( اگر غیر معمول باشد و معطلی آنها ناشی از صف‌های طولانی در گمرکات کشورها برای تشریفات اداری نباشد ) سریعا با سفارتخانه‌های ایران در آن کشور تماس برقرار کنند 
,
 
,
کارشناسان کشیک در بخش کنسولی وزارت امور خارجه با شماره :
,
 
,
۰۰۹۸۹۲۲۷۹۱۲۵۲۱
,
 
,
۰۰۹۸۲۱۶۱۱۵۳۰۰۹
,
 
,
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با شماره:
,
 ۰۰۳۵۹۸۷۹۸۱۰۳۸۲
,
 
,
سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی با شماره‌های:
,
 
,
۰۰۴۰۷۶۱۱۲۱۸۰۲
,
۰۰۴۰۷۶۱۱۲۱۸۰۱
,
 
,
۰۰۴۰۷۶۴۰۲۲۴۹۰
,
 
,
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با شماره‌های:
,
 
,
 ۰۰۹۰۵۰۵۰۵۹۱۵۶۹
,
 
,
۰۰۹۰۵۵۱۲۱۱۲۶۱۵
,
 
,
 به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره ویدیوی منتشر شده مبنی بر توقف کامیون‌های ایرانی در مرزهای رومانی، بلغارستان و ترکیه گفت: به محض اطلاع رایزنی‌ها برای تسهیل عبور و مرور آنها انجام شده است.