تب سنجی از سرنشینان خودروها در کمترین زمان انجام گیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در اولین ارتباط ویدئوکنفرانسی از دکتر همتی سرپرست جمعیت هلال احمر در خصوص میزان و تعداد تردد خودرو در عوارضی تهران- قم و چگونگی و نحوه انجام تست و تب سنجی از سرنشینان خودروها سوال کرد و بر این اساس بر لزوم کاهش میزان معطلی مردم و انجام معاینات ضروری در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سرپرست جمعیت هلال احمر در این گفت‌وگو با بیان اینکه برنامه غربالگری با قوت در شهرهای مختلف جریان دارد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر برای غربالگری 14هزار نفر را در قالب 851 اکیپ بسیج کرده است و همچنین با استقرار در خروجی شهرها تست و تب سنجی سرنشینان خودروها را با دقت مورد ارزیابی قرار داده و از ادامه مسیر مواردی که علائم مشکوک به کرونا داشته باشند، جلوگیری می‌شود.
,
 
,
رئیس جمهور در این ارتباط تصویری همچنین با دو نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر که مشغول انجام تست سرنشینان خودروها هستند گفت‌وگو کرده و ضمن تبریک سال نو و خدا قوت به آنان، عکس‌العمل مردم نسبت به حضور و فعالیت آنها را جویا شد و با اطلاع از رضایتمندی مردم از اقدامات آنان، لزوم دقت و سرعت به منظور کاستن از معطلی مردم را مورد تاکید قرار داد.
,
 
,
روحانی در ادامه این ارتباط ویدئوکنفرانسی در گفت‌وگو با رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از زحمات کادر درمانی، در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.
,
 
,
رئیس جمهور در این گفت‌وگو همچنین درخصوص تعداد بیماران مبتلا به کرونا و همچنین ساعات شیفت کاری کادر درمانی و پرستاران بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک سوال کرد و خواستار کوتاه‌تر شدن ساعات شیفت کادر درمانی به منظور جلوگیری از خستگی بیش از حد آنان شد.
,
 
,
رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در این گفت‌وگو با ارائه گزارشی از تعداد بیماران بستری به خاطر کرونا از بهبود و تثبیت شیوع ویروس کرونا در اراک خبر داد.
,
 
,
وی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور در خصوص تعداد تخت خالی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری گفت: امروز در 150 تخت بیمارستان، 63 بیمار بستری و بقیه تخت‌ها خالی هستند.
,
 
,
در این ارتباط ویدئوکنفرانسی همچنین استاندار استان مرکزی در پاسخ به سوال رئیس جمهور گزارشی از وضعیت عمومی استان در زمینه مقابله با کرونا و نیز میزان مسافران نوروزی گفت: میزان رشد ویروس کرونا در استان مرکزی وضعیت معمولی و طبیعی یافته است و نسبت به هفته گذشته رشد و شیوع این ویروس بسیار کاهش یافته است و از 912 نفر بیمار قطعی کرونا طی 34 روز گذشته 566 نفر ترخیص و 109 نفر در منزل قرنطینه هستند و تعداد فوتی‌ها بسیار کاهش داشته است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان مرکزی تحت غربالگری قرار گرفتند و این روند ادامه دارد و در کل استان مرکزی در شرایط نسبتا پایداری قرار دارد.
,
 
,
استاندار مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: امسال به طول معمول میزان مسافران و ورود خودروها به استان به طور متوسط 70 درصد کاهش داشته است و جزو استان‌هایی بودیم که مردم استان همکاری خوبی با توصیه مسوولین برای در خانه ماندن داشتند.
,
 
,
استاندار استان مرکزی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره وضعیت فروشگاههای مواد غذایی و میزان نیازمندی‌های ضروری مردم گفت: در سطح استان نسبت به تامین نیازهای ضروری مردم از جمله اقلام خوراکی و دارویی هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و اکثر انبارهای استان مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم است.
,
 
,
روحانی همچنین در این گفت‌وگوی تصویری با بیان اینکه گزارشی که از وضعیت استان ارائه شد بسیار امیدوارکننده بود و حضور خیرین در صحنه و کمک آنها بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: دولت کمک‌های لازم را برای افتتاح هر چه زودتر بیمارستان 500 تخت‌خوابی و نیز رفع کمبودهای استان در زمینه تجهیزات پزشکی را با سرعت انجام خواهد داد.
,
 
,
رئیس جمهور همچنین به استاندار توصیه کرد مراقبت بیشتری از کادر پزشکی و درمانی انجام داده و تلاش کنند از اضطراب و خستگی آنها کاسته شود و چنانچه در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی کم و کسری وجود دارد هر چه زودتر این تجهیزات تامین شود.
,
 
,
در ادامه این ارتباط ویدئوکنفرانسی مدیرعامل کارخانه ایران یکتا دوشان استان کردستان گزارشی از میزان و وضعیت تولید مواد شوینده و ضدعفونی در این واحد تولیدی ارائه کرد و در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه آیا قیمت محصول‌های تولیدی تان نسبت به گذشته افزایش داشته است یا خیر؟ گفت که هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود نداشته و محصولات تولید شده به صورت یارانه‌ای و بلافاصله با همکاری سازمان غذا و دارو در سطح استان توزیع می‌شود.
,
 
,
روحانی همچنین با دو نفر از کارگران این کارخانه گفت‌وگو کرد و با تبریک سال نو و خسته نباشید به آنان اظهار داشت: کارشما در این روزها بسیار ارزشمند است و بی تردید دست به دست هم و با حضور همه اقوام اعم از فارس، ترک، کرد، لر، عرب، در کنار یکدیگر کرونا را شکست داده و از این معضل عبور خواهیم کرد.
,
 
,
در این ارتباط تصویری همچنین استاندار کردستان از وضعیت شیوع و کنترل ویروس کرونا در سطح استان گزارشی ارائه کرد و از غربالگری 726هزار نفر در سراسر استان کردستان خبر داد.
,
 
,
استاندار کردستان همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه وضعیت ورود مسافران نوروزی به استان چگونه بوده است، گفت: نسبت به سال گذشته ورود خودرو و مسافر به استان بیش از 44 درصد کاهش داشته است.
,
 
,
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
رئیس جمهور در ارتباط ویدئوکنفرانسی با پایگاه امدادرسانی جمعیت هلال احمر مستقر در عوارضی تهران- قم، بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در جریان اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت.