حال ناخوش رسانه‌های استان زنجان در سالی که گذشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سال 98 با همه فراز و نشیب‌های خود گذشت و رسانه‌های استان زنجان نیز در این فراز و نشیب‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کردند، اطلاع رسانی یکی از ویژگی‌های بارز رسانه‌ها است که تک تک خبرنگاران در اطلاع رسانی درست و به موقع اخبار استان زنجان در کنار مسئولان و مردم قرار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
این قشر که همواره در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارند خود نیز دارای مشکلاتی هستند که این مشکلات هنوز مورد توجه قرار نگرفته و می‌توان گفت سال گذشته سال خوبی برای رسانه‌های استان زنجان نبود.
,
 
,
رسانه‌ها با مشکلات عدیده‌ای با آغاز سال 98 مواجه شدند و گرانی کاغذ و افزایش قیمت چاپ نشریات و عدم حمایت از سوی متولیان به مشکلات این قشر بیشتر دامن زد.
,
 
,
در حال حاضر نیز با وجود اینکه وارد سال جدید شده‌ایم هنوز برخی مطالبات رسانه‌های استان زنجان پاسخ داده نشده است و باید منتظر ماند و دید در سال جاری این مشکلات حل می‌شود یا نه؟.
,
 
,
رسانه‌های استان زنجان که همواره از سوی مسئولان به رسانه‌های منصف یاد می‌شوند، درگیر مشکلات ریز و درشت هستند و حتی برخی از خبرنگاران استان از کمترین حق خود یعنی بیمه بی‌بهره هستند.
,
 
,
از اول سال گذشته بسیاری از ادارات و دستگاه‌های اجرایی قراردادی برای آبونمان با رسانه‌ها منعقد نکردند در حالی که همین دستگاه‌ها مبادرت به چاپ نشریه داخلی با صفحات گلاسه کردند که هزینه بسیاری را می‌طلبید.
,
 
,
کل مبلغ آبونمان یک نشریه در زنجان بین یک تا دو میلیون تومان می‌شود در حالی که خبرنامه‌های داخلی این دستگاه‌های اجرایی هزینه چندین برابری را می‌طلبد که خواننده‌ای نیز ندارند.
,
 
,
 
,
*حمایت‌های دولت آیتم بندی شد
, *حمایت‌های دولت آیتم بندی شد, *حمایت‌های دولت آیتم بندی شد,
 
,
حمایت‌های دولت نیز منوط به داشتن آیتم‌های مختلفی شد و حتی رتبه بندی پایگاه‌های خبری نیز امسال اجرایی نشد و به همین دلیل هیچ حمایتی از سوی دولت نشد.
,
 
,
یکی از شاخص‌ها حمایت دولت از نشریات چاپ مرتب و هشت صفحه‌ای بود که رسانه‌های استان زنجان نتوانستند این آیتم را نیز رعایت کنند و این موضوع نیز در حمایت از رسانه‌ها تاثیر گذاشت و یارانه‌ای به آنها تعلق نگرفت.
,
 
,
حمایت‌های ناچیز دولت از برخی رسانه‌ها نیز نتوانست حال بد اقتصادی رسانه‌ها را خوب کند اگر چه رسانه‌های استان در اطلاع رسانی سنگ تمام گذاشتند و در همه برنامه‌ها حضور یافته و اجازه ندادند مشکلات بر وظیفه آنها تاثیرگذار باشد.
,
 
,
کاهش کادر خبری و کاهش صفحات نشریات موجب کاهش کیفیت مطالب رسانه‌ها شد و روزنامه‎ها تنها رسانه‌ای بودند که امسال با وجود مشکلاتی که داشتند حداقل توانستند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.
,
 
,
مشکلات بر سر راه موجب شد تا برخی رسانه‌ها و هفته نامه‌های زنجان تا مرز تعطیلی رفتند و برخی دیگر نیز با کمترین کادر به کار خود ادامه دادند.
,
 
,
مدیرخانه مطبوعات استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به مشکلات پیش پای رسانه‌های استان زنجان، گفت: عدم حمایت از رسانه‌ها وضعیت اقتصادی آن‌ها را در سال گذشته وخیم‌تر کرد.
,
 
,
 
,
*گرانی کاغذ فعالیت رسانه‌ها را مختل کرد
, *گرانی کاغذ فعالیت رسانه‌ها را مختل کرد, *گرانی کاغذ فعالیت رسانه‌ها را مختل کرد,
 
,
یوسف ناصر ادامه داد: توزیع نامناسب آگهی‌ها، عدم حمایت از رسانه‌ها، مشکل نبود کاغذ و گرانی آن تاثیر بسزایی در فعالیت رسانه‌های استان در سال 98 گذاشت.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: آیتم‌های بیشماری برای حمایت از رسانه‌ها توسط دولت اعلام شد که رسانه‌ها به دلیل ناتوانی در رعایت این آیتم‌ها از چرخه حمایت خارج شدند.
,
 
,
این مسئول بیان داشت: بیشترین مشکل رسانه‌های استان در زمینه کاغذ بود اگر چه در ماه‌های پایانی سال اندکی این موضوع بهتر شد.
,
 
,
نداشتن انگیزه موجب شد تا برخی از رسانه‌های استان در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان حضور نیافته و اعتراض خود را به این موضوع نشان دهند.
,
 
,
کاهش آثار رسیده به جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان نیز نشان از بی‌رغبتی اصحاب رسانه استان برای شرکت در این جشنواره به دلیل دست و پنجه نرم کردن به مشکلات مالی بود.
,
 
,
نداشتن بیمه، عدم تامین امنیت مالی، نداشتن معیشت مناسب و امکانات رفاهی و تفریحی، سختگیری برخی مدیران مسئول، نداشتن سواد رسانه‌ای مطلوب از دیگر مشکلاتی است که اصحاب رسانه زنجان هنوز هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
,
 
,
رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید مورد توجه دولت‌ها باشند در حالی امروزه با وجود مشکلات مالی و اقتصادی حتی قادر نیستند خود را اداره کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مشکلات رسانه‌های استان زنجان در سال گذشته به اندازه‌ای افزایش یافت که برخی از رسانه‌ها تا مرز تعطیلی پیش رفتند.