احتمال سرریز سدهای کردستان/ لزوم جدی گرفتن خطر سیلاب از سوی مردم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش بارش‌ها در چند روز آینده سدها‌ی استان سرریز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, ،,

عرفان مومن‌پور افزود: با اشاره به اینکه سد قشلاق سنندج هم در حال حاضر ۸۸ درصد پُر شدگی مخزن دارد گفت: این سد هم با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در روز‌های آتی سرریز نرمی خواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مخازن هفت سد استان پر آب شده است نسبت به خطر سیلابی‌شدن در پایین‌دست این سد‌ها هشدار داد.

,

مومن‌پور با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون ۳۴۶ میلی‌متر بارش باران در استان داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر مخازن سد‌های استان حدود هزار و ۸۵۰ میلیون متر مکعب آب در خود ذخیره کرده‌اند.

,

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای کنترل سیلاب‌های احتمالی تاکنون ۲۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایه‌روبی شده است.

,

در چند روز آینده پیش‌بینی می‌شود در سد قشلاق ۲۰ میلی متر،  نوار غربی ۵۰ میلی‌متر و در شرق استان ۱۰ میلی متر بارندگی باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
به گفته شرکت آب منطقه ای استان کردستان با توجه به افزایش بارش‌ها در چند روز آینده احتمال سرزیز سدهای استان دور از انتظار نیست.