کاهش 36 درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا برهانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، میانگین بارش استان یزد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را 55 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 36 درصد و نسبت به شرایط نرمال 27 درصد کاهش بارندگی را شاهد بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه 70 درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است افزود: طبق پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی در 48 ساعت گذشته شاهد بارش در اکثر شهرستان‌های استان بودیم.

,

وی با اشاره به وضعیت هواشناسی استان یزد تا پایان هفته جاری اضافه کرد: انتظار می‌رود طی هفته جاری و روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز شاهد بارندگی‌هایی در مناطق مختلف استان باشیم.

,

برهانی در ادامه به وضعیت بارندگی طی دو ماه آینده در استان یزد اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌های فصلی نشان می‌دهد که طی دو ماه آینده وضعیت بارندگی استان نسبت به شرایط نرمال تا حدودی افزایش و بخشی از کمبود بارش‌هایی که تاکنون شاهد بودیم را جبران کند.

,

مدیرکل هواشناسی استان یزد با تأکید بر اینکه تا روز شنبه آینده خبری از سیل در سطح استان نخواهد بود خاطرنشان کرد: طی هفته جاری انتظار بارش سنگینی را در استان یزد نداریم و برای هفته بعد هم باید منتظر پیش‌بینی کوتاه‌ مدت باشیم.

,

انتهای پیام/

]
برهانی با بیان اینکه تا هفته آینده انتظار سیل را در استان یزد نداریم گفت: بارش‌های کنونی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 36 درصد کاهش داشته است.