غربالگری 75 درصد جمعیت منطقه تربت حیدریه در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم تیموری، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شامل شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه حدود 368 هزار نفر است که تاکنون حدود 310 هزار نفر معادل 75 درصد جمعیت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس؛ , صبح توس,

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح تیم های مراقبت هر کدام شامل یک نفر بسیجی و یک بهورز کار غربالگری جمعیت تحت پوشش را آغاز کردند که تاکنون 283 هزار نفر در سامانه سیب توسط خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت و تیم های مراقبت ثبت شدند و حدود 31 هزار نفر در ساماته سلامت اطلاعات مورد نظر را ثبت کردند.

,

, ,

تیموری، 25 درصد جمعیت باقیمانده را اغلب به جمعیت شهری نسبت داد و علت آن را مشارکت پایین تر و یا اینکه مردم برخی تماس ها را پاسخگو نیستند عنوان کرد و افزود: در تلاشیم با تیم های مراقبت این 25 درصد باقیمانده جمعیت شهری را به اتمام برسانیم، زیرا در روستاها اهالی، بهورزان و بسیجیان را می شناسند و کمال همکاری را داشتند و بر همین اساس بالای 90 درصد جمعیت روستایی غربالگری شدند.

,

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: در این طرح و بصورت سرپایی 485 نفر به پزشک ارجاع داده شدند و حدود 6 هزار نفر که در سامانه سیب مشارکت داشتند حداقل یکی از علائم را داشته اند.

,

, ,

علی خسروی نژاد، معاون بهداشت و درمان سپاه ناحیه بسیج تربت حیدریه در خصوص این طرح اظهار داشت: تا قبل از آغاز طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تیم هایی متشکل از گروههای جهادی، بسیجی، هیئتی و طلاب بسیجی برای پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی، سازماندهی شدند و در حال حاضر هر شب 25 تیم با 20 خودرو و 80 دستگاه سم پاش نسبت به ضدعفونی معابر اقدام می کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و اینکه در اجرای این طرح شاهد مشارکت کمتری بودیم، چندین تیم از بسیج دانشجویی و حوزه های بسیج یکم ثارالله، سوم ثارالله و شهرک ولی عصر عجل الله در کنار بهورزان در پایگاهها و مراکز جامع سلامت مستقر شدند.

,

خسروی نژاد بیان کرد: در این طرح لیست ها با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهیه و نقاط ضعف و جاهایی که مشارکت کمتری وجود داشته شناسایی شد و بلافاثله توسط تیم های مراقبت فرم ها تکمیل و تحویل مراکز جامع سلامت شد.

,

انتهای پیام/

]
ابراهیم تیموری گفت: در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا حدود 310 هزار نفر معادل 75 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه غربالگری شدند.