جبران خسارت‌های تگرگ اخیر اولویت اساسی جهاد کشاورزی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن ابراز تأسف بابت خسارات وارده از بارش تگرگ شب گذشته به بخش کشاورزی بویژه باغات انگور اظهار داشت: بخش زیادی از محصولات کشاورزی شهرستان بر اثر بارش شدید تگرگ آسیب دیده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 وی همچنین ادامه داد: برآوردهای کارشناسی جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد از میزان خسارت بارش تگرگ به باغات شهرستان در حال انجام است و به زودی اقدامات مربوطه پیگیری می شود.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های عضو مدیریت بحران، بلافاصله  در زمان شروع بارش تگرگ برای امداد رسانی به حالت آماده باش در آمدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع و همکاری مردم شریف، هیچ گونه خساراتی به اماکن در روستاها و شهرها نداشتیم و جبران خسارت باغداران و کشاورزان نیازمند کاری جهادی است؛ این انتظار می‌رود تا مسئولان مربوطه در مدت زمان اندک نسبت به حل مشکل باغداران و کشاورزان اقدام کنند.

,

وی با تاکید بر ضرورت ترویج بیمه محصولات کشاورزی، تصریح کرد: از صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این انتظار می‌رود برای ترغیب کشاورزان و نیز توسعه امر بیمه فارغ از نگاه انتفاعی نسبت به جبران خسارت‌ها در صورت امکان اقدام کند.

,

قاسم پور در پایان تاکید کرد: گزارش بارش تگرگ و خسارت های احتمالی در ساعات اولیه به مدیریت بحران استان منعکس شده است.

,

انتهای پیام/

]
ابراهیم قاسم پور با اشاره به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی شهرستان بر اثر بارش تگرگ گفت: جبران خسارت‌ها اولویت اساسی جهاد کشاورزی بوده و دستور لازم برای ارزیابی خسارات وارده، در ساعات اولیه به کارشناسان جهاد کشاورزی داده شده است.