دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در حالت آماده باش قرار گرفتند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نظری مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: خراسان شمالی به علت پیش بینی وقوع بارش تگرگ، باران های رگباری و احتمال جاری شدن سیلاب طی امروز تا روز دوشنبه جاری در وضعیت نارنجی جوی قرار گرفته است که در همین راستا، دستگاه های اجرایی، حمایتی و خدماتی استان در حالت آماده باش هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

نظری افزود: وضعیت جوی آب و هوا و احتمال وقوع این بارش ها از طریق دهیاری های استان به کشاورزان اطلاع رسانی شده است.

,

وی در ادامه درباره پیامد بارش های بهاری در نوروز 99 در سطح استان نیز اعلام کرد: طی 15 روز گذشته بر اثر بارش تگرگ و جاری شده روان آب ها به بخشی از باغات و مزارع استان واقع در شهرستان های گرمه، اسفراین، مانه و سملقان، جاجرم همچنین یک روستا در شهرستان بجنورد خسارت وارد شد.

,

وی همچنین افزود: در معابر شهری اسفراین و گرمه آب گرفتگی و در معابر شهری و روستایی شهرستان جاجرم نیز آب گرفتگی اتفاق افتاد.

,

نظری یادآور شد: در نوروز 99 به علت جاری شدن روان آب در محور میامی-گرمه نیز ابنیه فنی آسیب دیدند.

,

وی گفت: هنوز برآورد نهایی مالی از خسارت های وارده بر بخش کشاورزی و ابنیه فنی استان که بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن روان آب که آسیب دیده اند، مشخص نشده است.

,

وی در خاتمه یادآور شد: با توجه به مسئله شیوع بیماری کرونا ویروس، تا 20 فروردین ماه جاری همچنان دانشگاه ها و مدارس تعطیل خواهند بود و ادارات نیز با یک سوم از نیروهای خود فعال هستند.

,

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: در بخش اصناف نیز تا 20 فروردین ماه جاری فقط داروخانه ها، مراکز فروش خوارو بار و مراکز تولیدی در استان فعال خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی، حمایتی و خدماتی استان از امروز تا روز دوشنبه به علت بارش تگرگ و باران های رگباری همچنین احتمال وقوع سیلاب در شرایط آماده باش قرار گرفته اند.