پویش اهدای خون بانوان در لرستان برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حامدی در گفت و گو با سفیرافلاک اظهارداشت: در پی شیوع کرونا، اهدای خون کاهش یافته در حالی که نیاز برخی از بیماران به خون همیشگی است که ضروری است اهداکنندگان خون در این روزها، بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی از راه اندازی پویش اهدای خون بانوان در استان خبر داد و افزود: بانوان لرستانی ۹ درصد اهداکنندگان خون در استان را تشکیل می دهند و چندین سال به صورت پی در پی موفق شده اند که رتبه نخست اهدای خون را در کشور از آن خود کنند که ر این راستا پویش اهدای خون بانوان برگزار می شود.

,

مدیرکل انتقال خون لرستان تصریح کرد: شعار این پویش “با اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون است” بوده که این برنامه با همکاری بسیج جامعه زنان روز دوشنبه ۱۸ فروردین برگزار می شود.

,

حامدی اضافه کرد: این برنامه از روز دوشنبه آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد که همه بانوانی که تمایل به اهدای خون دارند می توانند در این پویش شرکت کنند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا اما شرایط برای اهدای خون فراهم بوده و همه پایگاه های انتقال خون در استان حتی در روزهای تعطیل آماده خونگیری هستند و ضدعفونی همه بخش ها صورت می گیرد که جای نگرانی در این راستا وجود ندارد.

,

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به این که اهدای خون ضروری است گفت: خون یکی از نیازهای ضروری است و با توجه به وجود جراحی های ضروری و بیماران همیشگی می طلبد تا در این روزها اهدای خون فراموش نشود.

,

وی اظهارداشت: اهداکنندگان برای اهدای خون مراجعه کنند و همه گروه های خونی خصوصا گروه های منفی برای اهدای خون اقدام کنند.

,

حامدی تصریح کرد: خون های اهدایی پس از انجام آزمایشات مورد نظر در اختیار بیماران و نیازمندان به خون قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل انتقال خون لرستان از راه اندازی پویش اهدای خون بانوان در استان خبر داد.