احتمال مرگ‌ومیر معتادان مبتلا به کرونا 3.59 درصد بیشتر از سایر افراد است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، در پاسخ به شایعاتی که اخیرا در فضای مجازی در خصوص ابتلای حداقلی معتادان به کرونا در مقایسه با افراد عادی و سالم در حال انتشار است؛ اظهار کرد: اخیرا موضوعی در فضای مجازی در حال طرح و انتشار است که به این موضوع اختصاص دارد که افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند، میزان ابتلا و مرگ‌ومیر شان کم‌تر از سایر افراد است.

وی افزود: این موضوع، نیازمند بررسی علمی است و مستحضر هستید که خیلی از این صحبت‌ها در فضای مجازی، مبنای علمی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: بر این اساس جمعی از محققان دانشگاه علوم پزشکی مازندران یک مطالعه‌ای را طراحی و در دست اجرا قرار دادند تا به سرعت بررسی کنند که آیا مرگ‌ومیر این جمعیت تفاوتی با سایر افراد دارد یا خیر؟

موسوی تصریح کرد: در بررسی تحلیلی که بر روی تعدادی از افرادی که مبتلا به کووید 19 بودند و دارای اعتیاد بودند در مقایسه با سایر افراد مبتلا به این ویروس انجام شد؛  مشخص شد که بر خلاف صحبت‌هایی که در جامعه و فضای مجازی مطرح می‌شد؛ نه تنها خطر مرگ‌ومیر این جمعیت کم‌تر از سایر افراد نیست بلکه 3.59 درصد بیشتر از سایر افراد جامعه است.

وی متذکر شد: این دسته از جمعیت، به نسبت سایر افراد عادی، دارای ریسک مرگ‌ومیر بیشتری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد: البته نیازمند است که این مقایسه در مقیاس‌های گسترده‌تری مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان در خصوص خطر ابتلا نیز بتوان جواب داد.

موسوی یادآور شد: در هر صورت مطالعات علمی و تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که مرگ و میر افراد مبتلا به اعتیاد مواد مخدر که درگیر ابتلا به کووید 19 می‌شوند، بیشتر از سایر افراد عمومی جامعه است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص احتمال کمتر مرگ و میر افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند به نسبت سایر افراد جامعه، گفت: بنا بر بررسی‌های علمی انجام شده از سوی این دانشگاه، نه تنها خطر مرگ‌ومیر این جمعیت کم‌تر از سایر افراد نیست بلکه 3.59 درصد بیشتر از سایر افراد جامعه است.