خط تولید چین بر اساس نیازهای روز دنیا تغییر کرد/ لزوم کاهش همزمان سود سپرده‌ها و تسهیلات در ایام کرونا
[

آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص کرونا و مشکلات اقتصادی ایجاد شده ناشی از کرونا و راه های برون رفت از این مشکلات اظهار داشت: مشکلات اقتصادی امروز در همه دنیا به وجود آمده و در حال حاضر کرونا بلایی برای همه اقتصادها در کشورها دنیا شده است و بعد از کاهش این بحران باید اقتصادها بتوانند در اولین فرصت خود را بازسازی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: کرونا در ابتدا در چین آغاز شد و به ایران رسید و در ادامه کشورهای اروپایی و سپس آمریکا نیز به آن دچار شدند که در همین مسیر هم اقتصادهای دنیا به مشکلات زیادی برخورده و دچار رکود شدند و طبیعی است که هر کشوری که زودتر از این بحران خارج شود، سریعتر می تواند بازار کشورهای دیگر را به دست گرفته و در تولید خود رونقی بیشتر از قبل ایجاد کند.

,

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بسیاری از کسبو کارهای دنیا با کرونا به ورشکستگی رسیدند عنوان کرد: بعد از ممکن است شاهد برندها و نام های جدیدی خواهیم بود که در رقابت با سایر نام ها در مسیر مبارزه با کرونا پیروز شده‌اند و سبک جدیدی از تولید در دنیا مشاهده می‌شود.

,

خالقی با اشاره به افزایش خریدهای اینترنتی در ایام کرونا هم گفت: بعد از کرونا اهد روش های نوین در سبک خرید مردم نیز خواهیم بود؛ به نظر می رسد با توجه به اینکه چین زودتر از سایر کشورها از بحران کرونا عبور کرده و این بیماری را به مرحله کنترل رسانده است به لحاظ اقتصادی هم بتواند زودتر از سایر کشورها خود را بازسازی کند.

,

 

,

تغییر خط تولید بر اساس نیازهای روز دنیا

, تغییر خط تولید بر اساس نیازهای روز دنیا, تغییر خط تولید بر اساس نیازهای روز دنیا,

وی همچنین عنوان کرد: چین امروز با توجه به نیازهای مختلف کشورها تولیدات خود را انجام می دهد که بتواند بیشترین فروش را داشته باشد؛ در همین راستا شاهد هستیم محصولات بهداشت و درمان از چین به بسیاری از کشورها از جمله خود آمریکا ارسال می شود و این مساله خود به نوعی استفاده از بازار پس از کرونا است.

,

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه کرونا یک فرصت تجاری جدید در دنیاست بادآوری کرد: هر کشوری که بتواند سریعتر خود را با بازار پس از کرونا وفق بدهد طبیعتاً موفق تر است و با وجود تحریم ها این فرصت برای اقتصاد کشورما نیز متصور است؛ یعنی علیرغم وجود تورم، رکود، تحریم و ... هستیم اما می توانیم کرونا را به یک فرصت اقتصادی برای کشور تبدیل کنیم.

,

خالقی ضمن تأکید بر اینکه اقتصاد کشور تاب آوری زیادی داشته است عنوان کرد: در سالهای تحریم توانستیم با وجود مشکلات زیادی که وجود داشت، اقتصاد را نسبت به فشارهای وجود تاب آور کنیم از همین جهت امروز اقتصاد ما شرایط روی پا ماندن را تجربه کرده باشد؛ بخش خصوصی در چنین شرایطی روی پای خود ایستاد و امروز می توانیم امیدوار باشیم این بخش اقتصاد کشور را از رکود نجات بدهد.

,

وی با بیان اینکه بخش تولیدی کشور در سال های تحریم آب دیده شده است عنوان کرد: با وجود تعطیلی در برخی از بخش های کشور، بخش های تولید مواد شوینده، مواد غذایی، لوازم بهداشتی و ... نه تنها فعالیت خود را کمتر نکرده بلکه با ظرفیتی بیشتر از قبل فعالیت های خود را پیگیری کرده اند.

,

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه افزود: این روزها شاهد هستیم بسیاری از خطوط که حتی ربطی هم به مواد شوینده نداشته اند تغییر رویه داده اند و به تولید مواد شوینده روی آورده اند و خطوط مواد غذایی هم افزایش تولید داشته اندو کشور توانست به سرعت تغییر کند و به تولید کننده ماسک و مواد ضدعفونی کننده تبدیل شود و آنچه که برای عبور کشور از این بحران بود را تولید کرد.

,

 

,

بیشتر افراد حقیقی و حقوقی نتوانسند اقساط تسهیلات خود را بپردازند

, بیشتر افراد حقیقی و حقوقی نتوانسند اقساط تسهیلات خود را بپردازند, بیشتر افراد حقیقی و حقوقی نتوانسند اقساط تسهیلات خود را بپردازند,

خالقی با بیان اینکه برخی از کشورها به خاطر تأثر از کرونا به ناچار تعطیل شده اند تصریح کرد: چند تمهید جدی باید برای اقتصاد در نظر گرفته شود؛ در حال حاضر موجی از چک های برگشتی در حال راه افتادن است و باید دولت برای این چک ها تصمیمی قاطعی بگیرد.

,

وی در ادامه افزود: بخشودگی اعلام شده برای اقساط معوق تنها به اقساط قرض الحسنه اختصاص پیدا کرد ولی سایر اقساط مانند اقساط وام های مسکن و... بخشیده نشده است؛ ولی مشخصا با شرایط پیش آمده افراد حقیقی و حقوقی قادر به پرداخت اقساط تسهیلات خود نیستند.

,

 

,

باید همه بدهی‌ها فریز شود

, باید همه بدهی‌ها فریز شود, باید همه بدهی‌ها فریز شود,

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید بر این موضوع که دریافت سود بانکی بانک ها تعطیلی بردار نیست عنوان کرد: بانک ها برای تسهیلات خود سود روزشمار در نظر می‌گیرند و دریافت این سود از تسهیلات تعطیل نمی شود اما دو ماه است که بسیاری از کسب و کارها تعطیل بوده اند و یا درآمدی نداشته اند. این افراد دریافتی ندارند اما باید سود تسهیلات بدهند؛ عدالت اقتصادی در کشور برقرار نیست.

,

خالقی ضمن بیان اینکه بانک ها نورچشمی دولت هستند عنوان کرد: اگر قبلا تولید مزیت چندانی در کشور نداشت، این روزها نه تنها مزیت ندارد بلکه ضرر هم هست و سرمایه ها به سمت کارهای کم دردسر تر پیش می‌رود. در همین راستا شرایطی ضروری تر از زمان فعلی نداریم و باید قوانین و دستورالعمل هایی در نظر گرفته شود که همه بدهی‌ها فریز شوند.

,

وی با بیان اینکه اقتصاد در حال فرو رفتن به یک خواب است عنوان کرد: باید به همه چک ها فرصت داده شود، بدهی ها فریز شده و حتی سود روزشمار بانک‌ها به همان میزان که واحدهای تولیدی متضرر شده اند، متوقف شود؛ وقتی همه کشور متضرر شده اند باید سپرده گزاران نیز مشمول این ضرر شوند یعنی از یک طرف بانک‌ها سود تسهیلات را از تولیدکنندگان و مردم نگیرند و از طرف دیگر سپرده گزاران هم سود روزشمار خود را از بانک ها دریافت نکنند.

,

 

,

چین سود سپرده و تسهیلات را با همدیگر کاهش داد

, چین سود سپرده و تسهیلات را با همدیگر کاهش داد, چین سود سپرده و تسهیلات را با همدیگر کاهش داد,

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه وقتی ضرری برای همه رخ داده باید همه در آن سهیم باشند همچنین گفت: چین این روش منطقی را در پیش گرفته و نرخ سودهای بانکی خود را برای سپرده ها در ایام کرونا کاهش داده و از طرف دیگر نرخ بهره های وام را نیز در مدت زمان درگیری این کشور با کرونا از واحدهای تولیدی دریافت نکرده است؛ انجام این اقدامات نیازمند یک همت و عزم جدی در کشور است.

,

خالقی با بیان اینکه کارگران باید از حقوق خود مطلع باشند تصریح کرد: عده‌ای از کارفرمایان به خاطر مشکلات اقتصادی در چند ماه گذشته کارگران خود را تعدیل کرده اند و  اگر کارفرمایان حمایت شوند دیگر شاهد تعدیل نیرو هم نخواهیم بود؛ هزینه های مردم در چند ماه گذشته نسبت به درآمدهای آنها افزایش پیدا کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: چین روش منطقی را در پیش گرفته و نرخ سودهای بانکی خود را برای سپرده ها در ایام کرونا کاهش داده و از طرف دیگر نرخ بهره های وام را نیز در مدت زمان درگیری این کشور با کرونا از واحدهای تولیدی دریافت نکرده است؛ انجام این اقدامات نیازمند یک همت و عزم جدی در کشور است.