حساسیت ژنتیکی یا بار ویروسی علت مرگ در مبتلایان به کووید19
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ کووید19 به بدترین شکل به افراد مسن آسیب می رساند، اما جوانان نیز بر اثر آن می میرند. دانشمندان می گویند که این امر به خاطر ژن ها یا بار ویروسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به گفته روزنامه انگلیسی گاردین، این یکی از بزرگترین معماهای همه گیری کووید19 است. این بیماری معمولا تنها در افراد مسن و کسانی که مشکلات سلامتی دارند منجر به مشکلات جدی می شود. اما ظاهرا گاهی افراد جوان از جمله کادر پزشکی که در معرض بیماران مبتلا به ویروس هستند را مورد حمله قرار می دهد.

, گاردین,

در برخی موارد، شرایط تشخیص داده نشده بعدا آشکار می شود، اما در بعضی دیگر چنین توضیحاتی قابل استفاده نیست و دانشمندان را به تلاش برای یافتن دلایلی برای رفتار کروناویروس وامی دارد.

,

چندین تئوری مطرح شده است. برخی محققان بر این باورند که ممکن است میزان ویروسی که فرد را آلوده می کند نتایج بسیار مهمی داشته باشد. دریافت میزان زیاد دارو می تواند نتیجه را برای شما بدتر کند.

,

دیگران استدلال می کنند که ممکن است حساسیت ژنتیکی در این مورد دخیل باشد. به عبارت دیگر، افرادی که آرایش ژنتیکی آنها را در برابر ویروس آسیب پذیرتر می کند، این بیماری در بدن آنها گسترش می یابد.

,

ایده دوم از سوی "مایکل اسکینِر" ویروس شناس کالج سلطنتی لندن حمایت می شود. وی گفت: "بسیار محتمل است که برخی از ما یک آرایش ژنتیکی خاص داشته باشیم که باعث واکنش بد ما در برابر عفونت کروناویروس بشود."

,

نمونه ای از چنین حساسیت توسط ویروس هِرپس سیمپلِکس باعث ایجاد تبخال می شود. در برخی افراد، یک جهش در سیستم عصبی مرکزی آنها که گیرنده های عصبی سلول به نام TLR3 را تحت تأثیر قرار می دهد، آنها را در برابر مقابله با بدترین تأثیر ویروس ناتوان می سازد. آنها به بیماری موسوم به هرپس سیمپلکس انسفالیت (encephalitis) مبتلا می شوند که منجر به حمله و تشنج در کودکان می شود.

,

اسکینر افزود: "ممکن است در برخی افراد مبتلا به کووید19 شاهد نوع مشابهی از این حساسیت باشیم که آنها را به شدت تحت تأثیر اثرات جانبی وخیم این ویروس قرار دهد."

,

دیگران بیان می کنند که میزان ویروسی که یک فرد را آلوده می کند یک عامل مهم در تعیین عاقبت آنها است. گفته می شود که چنین افرادی تحت تأثیر بار ویروسی قرار دارند.

,

"آلیسون سینکلِر" ویروس شناس دانشگاه ساسِکس گفت: "یک فرد با بار ویروسی بسیار بالا دارای ذرات ویروس بیشتری نسبت به فرد دیگر با بار ویروسی کم است. ما هنوز نمی دانیم که بار ویروسی چه تأثیری بر علائم فرد آلوده به کووید19 دارد. کشف اینکه آیا ارتباطی بین بار ویروسی بالا و نتایج بدتر وجود دارد یا خیر؟ بسیار مهم است."

,

این نکته از سوی "ادوارد پارکر" از دانشگاه بهداشت و پزشکی مناطق گرمسیری لندن (LSHTM) مورد حمایت قرار گرفت. وی گفت: "گزارش های اولیه درباره کووید19 از چین نشان می دهد که بار ویروسی در بیمارانی با علائم شدید بیماری بیشتر است. این مورد در سارس و آنفلوانزا نیز وجود دارد."

,

پارکر افزود: "بنابراین برای ما بسیار مهم است که تمام مواجهه های احتمالی با کووید19 را محدود کنیم و اگر احساس بیماری می کنیم باید به منظور محدود کردن ابتلای دیگران به این ویروس، اقدامات خودقرنطینگی را رعایت کنیم."

,

انتهای پیام/

]
کووید19 به بدترین شکل به افراد مسن آسیب می رساند، اما جوانان نیز بر اثر آن می میرند. افرادی که آرایش ژنتیکی آنها را در برابر ویروس آسیب پذیرتر می کند، این بیماری در بدن آنها گسترش می یابد.