مهلت سه ماه به شرکت‌های حمل و نقل برای باز پرداخت وام
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درخصوص تصمیمات این وزارتخانه برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل، گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و همکاری مردم، بسیاری از سفرهای نوروزی مردم که به وسیله حمل و نقل عمومی بود، کنسل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این موضوع موجب شد که برخی از این شرکت‌ها دچار خسارت‌هایی شوند و در این حوزه تمهیداتی دیده شد، افزود: از همین رو هشت هزار میلیارد تومان از بسته‌ای که برای پشتیبانی از کسب و کارها بود را برای حوزه شرکت‌های فعال در بخش حمل و نقل در نظر گرفته‌ایم.

,

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط دریافت این تسهیلات، تاکید کرد: شرکت‌هایی شامل این تسهیلات می‌شوند که منابع انسانی و نیروی کار خود را تعدیل نکرده و متناسب با شرایط و ضوابط فاصله گذاری اجتماعی بتوانند کار خود را ادامه دهند. در صورت وجود این شرایط، این منابع نیز برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا به آنها تزریق می‌شود.

,

اسلامی افزود: در مورد بحث تنفسی که در حوزه مالیات، بیمه و پرداخت وام تصمیم گرفته شده است نیز می‌تواند به شرکت‌های خسارت دیده در حوزه حمل و نقل کمک کند تا این شرکت‌ها بتوانند از این شرایط سخت عبور کنند.

,

وی گفت: امروز تصمیم گفته شد تا شرکت‌هایی که تسهیلات خود را از صندوق توسعه ملی و یا صندوق ذخیره ارزی گرفته‌اند نیز مشمول تنفس سه ماهه بشوند.

,

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در زمینه تصمیمات در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز تصریح کرد: شهرداری‌ها و وزارت کشور در این حوزه مکلف شدند که توسعه حمل و نقل عمومی را دنبال کنند و از مردم نیز انتظار می‌رود تا رعایت کنند و در واگن مترو و یا اتوبوس بیش از حد مجاز سوار نشوند.

,

اسلامی اضافه کرد: آنچه تصمیم گرفته شد این است که در سیستم حمل و نقل عمومی کنترل‌ها انجام شود و مردم فاصله‌ها را رعایت کنند تا از انتقال ویروس جلوگیری شده و کنترل این بیماری انجام شود.

,

وی با بیان اینکه شرایطی که پیش رو داریم بسیار سخت‌تر بوده و مردم در آن نقش مهمی دارند، گفت: کسب و کارهایی که ریسک متوسط و پایین دارند، مکلف شده‌اند که در استان‌ها از روز شنبه و در تهران از ۳۰ فروردین به بعد فعالیت خود را آغاز کنند و از همین رو باید پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی و فاصله‌گذاری‌های مطمئنه حفظ شود تا بتوانیم از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم.

,

انتهای پیام/

]
وزیر راه و شهرسازی از تنفس سه ماهه به شرکت‌های حمل و نقلی برای بازپرداخت اقساط آنها خبر داد.