پوشش طرح غربالگری در گیلان به مرز ۱۰۰ درصد رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین قربانی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مشاغل مختلف و عمل به دستوالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: در حال حاضر با همکاری آحاد مردم پوشش طرح غربالگری و اجرای آن در گیلان به مرز 100 درصد رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان غربالگری بیش از 90 درصد جمعیت این استان را در طرح ملی مقابله با کرونا مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا با محوریت رئیس‌جمهور پروتکل‌های بهداشتی به وزارت بهداشت ارجاع شد تا این وزارتخانه نسبت به اجرای آن اقدام کند.

,

قربانی ابلاغ پروتکل بهداشت و سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا به 52 صنف با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و آغاز موج دوم آن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نبود یک پروتکل بهداشتی ملی برای ساماندهی و کنترل تمام مشاغل، صنوف، طبقات و اقشار جامعه بسیار حائز اهمیت بود که اخیراً مشکل آن حل شد.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در این پروتکل بهداشتی تمامی دستگاه‌ها به سه گروه کم خطر، متوسط و پرخطر تقسیم‌بندی شدند ابراز داشت: تمام سازمان‌ها و حتی وزارتخانه‌ها مکلف به اجرای این قانون شدند و دانشگاه‌ها هم با هماهنگی استانداران می‌توانند این پروتکل را اجرایی کنند.

,

وی پیشگامی استان گیلان با تمام فراز و فرودهایی که وجود داشته در زمینه اجرای پروتکل بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و جلوتر بودن آن از دیگر استان‌ها را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: گیلان از خیلی پیش‌تر در حال اجرای بخش‌هایی از پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا بود و به همین دلیل موفقیت‌های زیادی را کسب کرد.

,

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس ضمن ابراز امیدواری از نتایج اجرای پروتکل بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح کشور به ویژه استان گیلان خاطرنشان کرد: انتظارمان این است که با توجه به دستوالعمل‌های ذکر شده در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با مهار ویروس کرونا گام‌های موفقیت‌آمیزی را در این زمینه برداریم.

,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام/

]
نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با بیان اینکه پوشش طرح غربالگری در این استان به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است گفت: از مشاغل انتظار داریم برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.