قرنطینه موجب تقویت ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده ها شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هرا احمدزاده کارشناس و مشاور امور خانواده در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: ایام قرنطینه جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا بهترین فرصت برای برقراری انس و الفت در بین خانوده ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی، , کُردتودی،,

وی با بیان اینکه با قرار گرفتن در ایام در خانه ماندن، فرصت انس و الفت بین خانواده ها بیشتر فراهم شده است، افزود: قرنطینه شرایطی را به وجود آورده است تا افراد خانواده مدت بیشتری را در کنار هم باشند و همین موضوع موجب تقویت ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده ها شده است.

,

کارشناس و مشاور امور خانواده با بیان اینکه هر چقدر میزان حضور اعضای خانواده در کنار هم بیشتر باشد، به حل مسائل درون خانواده‌ای کمک می‌کند، گفت: گفت‌وگو اعضای خانواده در کنار هم می‌تواند باعث افزایش اطمینان، صبوری، آرامش و کاهش استرس و افسردگی اعضا شود.

,

احمدزاده تصریح کرد: در هنگام قرنطینه افراد می‌توانند تفاهم بیشتری را در کنار هم کسب کنند و قاعدتا این امکان فراهم می‌شود که اختلافاتشان را کم کنند.

,

وی گفت: محبت کردن والدین به فرزندان در ایام به تبع ارتباط بیشتر والدین با فرزندان خود بیشتر می شود که همین عامل نقش موثری در تحکیم بین اعضای خانواده دارد.

,

کارشناس امور خانواده ادامه داد: در شرایط کنونی افراد می‌توانند فرزندانشان را به روابط خانوادگی دعوت کنند و فرصت‌هایی را اختصاص دهند تا بتوانند با فرزندانشان وارد گفت‌وگو‌های طولانی شوند و در زمان‌ بیکاری بازی‌هایی را طراحی کنند و با فرزندانشان انجام دهند؛ تا از این شرایط سخت به خوبی عبور کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه خانواده اساسی ترین نهاد اجتماعی است و در دین مبین اسلام هم از ارزش خاصی برخوردار است ، بیان داشت: ایام قرنطینه موجب افزایش تکریم زن و شوهر می شود که می تواند الگوی خوبی برای فرزندان باشد.

,

احمدزاده بر ضرورت استفاده از القاب مناسب و رعایت احترام متقابل بین زوجین تاکید کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: "هر زنی که به شوهرش احترام کند خوشبخت و سعادتمند می‌شود".

,

وی در پایان سخنان خود گفت: اتحاد بین خانواده ها در ایام قرنطینه نقش موثری در مقابله با ویروس کرونا داشته که قابل تقدیر است.

,

انتهای پیام/

]
زهرا احمدزاده کارشناس امور خانواده اعلام کرد: با بیان اینکه با قرار گرفتن در ایام در خانه ماندن، فرصت انس و الفت بین خانواده ها بیشتر فراهم شده است، افزود: قرنطینه شرایطی را به وجود آورده است تا افراد خانواده مدت بیشتری را در کنار هم باشند و همین موضوع موجب تقویت ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده ها شده است.