علمای اهل‌سنت کردستان برای آغاز ماه رمضان تابع نظر رهبری هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ماموستا اقبال بهمنی» ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه ساله پیش از فرا رسیدن این ماه مبارک، ستاد استهلال درباره رویت هلال ماه مبارک رمضان سال در مناطقی از استان تشکیل و گزارش رؤیت یا عدم رویت ماه را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اعلام اینکه امسال نیز هیئتی متشکل از علما، کارشناسان و خبرنگاران به محل استهلال ماه اعزام شدند، افزود: این تیم به وسیله تلسکوپ‌های قوی که سپاه پاسداران در اختیار آنان قرار داده، در یکی از مناطق مرتفع شهر مستقر شده‌اند. 

,

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اعلام اینکه بر اساس نظر علمای فقه شافعی، تلاش برای رؤیت ماه مبارک رمضان «فرض کفایی» است، تصریح کرد: طبق حدیث پیامبر(ص) نیز که در آن اعلام شده، روزه بگیرید پس از آنکه ماه را رؤیت کردید و اگر آسمان گرد و غبار و یا ابری بود و نتوانستید ماه را رؤیت کنید، باید ماه شعبان را 30 روز کامل دانسته و مادامی که ماه رؤیت نشود، تعداد روزهای ماه شعبان ملاک خواهد بود. 

,

وی با اشاره به اینکه با وجود تلاش رصدگران، به دلیل شرایط جوی و آسمان آبی استان رؤیت هلال ماه امروز پنجشنبه (4 اردیبهشت‌ماه) محقق نشد، بر اساس نظر کارشناسان جمعه آخرین روز ماه شعبان ملاک خواهد بود، ادامه داد: بر اساس نظر علما و فقهای شافعی فردا جمعه 30 شعبان در نظر گرفته شده و همه ما برای اعلام آغاز ماه مبارک رمضان تابع نظر رهبری هستیم.

,

ماموستا بهمنی در پایان با اعلام اینکه پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شیطنت برخی افراد سودجو که در تلاش برای کمرنگ کردن روزه هستند، باید توجه داشت که بر اساس اینکه روزه جزو واجبات است و بدون دلیل موجه نمی‌توان از آن غفلت کرد بر مسلمانان واجب است نسبت به انجام این فریضه مبارک اقدام کنند.

,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام/

]
«ماموستا اقبال بهمنی» رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با بیان اینکه فردا جمعه ۳۰ شعبان است، گفت: علمای اهل سنت برای آغاز ماه مبارک رمضان تابع نظر مقام معظم رهبری هستند.