الک خرید تضمینی گندم در زنجان استانداردسازی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکلات هر ساله گندمکاران در خصوص پرداخت مطالبات اظهار کرد: پرداخت مطالبات گندمکاران امسال در استان زنجان هم اگر همانند خوزستان باشد مشکلی در خرید گندم اتفاق نمی‌افتد ولی هر ساله منابع مالی استانهای جنوبی تامین شده و استان زنجان با مشکل هزینه پرداخت مطالبات گندمکاران مواجه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: امسال با سالهای گذشته خیلی متفاوت است و اگر دولت نتواند منابع مالی کشاورزان زنجانی را به موقع پرداخت کند کشاورزان نمی‌تواند دوام بیاورند چون کشاورزان هزینه‌ها را به صورت لحظه‌ای پرداخت می‌کنند و اگر پرداخت مطالبات همانند سالهای گذشته باشد خرید گندم با مشکل مواجه می‌شود.

,

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه تاخیر دولت در پرداخت هزینه گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پای دلالان را به بازار گندم باز می‌کند عنوان کرد: اگر پرداخت‌ها به روز باشد مشکلی در خرید تضمینی ایجاد نمی‌شود.

,

وی با بیان اینکه امسال الک خرید تضمینی گندم استاندارد اروپا را دارند و کشاورزان در تغذیه گندم و همچنین در کیفیت کمباین در برداشت ها باید دقت داشته باشند و اگر دقت نکنند محصولاتشان افت بالایی خواهد خورد گفت: استاندارد الک‌های که امسال برای خرید تضمینی در نظر گرفته شده براساس استاندارد اروپایی تعیین شده و باید تولیدات امسال نیز همانند استاندارد اروپا باشد.

,

مشکلات سیرکاران طارم همیشگی است

, مشکلات سیرکاران طارم همیشگی است,

خانمحمدی در ادامه به مشکلات سیرکاران در شهرستان طارم نیز اشاره و بیان کرد: تا زمانیکه زنجیره تولید سیر در زنجان تکمیل نشده مشکلاتشان همیشگی بوده و متاسفانه در حال حاضر نیز تشکل‌های ما نیز مانند دولت در سرگردانی به سر می‌برد و دولت هم برنامه‌ای برای سیرکاران ندارد.

,

وی با تاکید براینکه یک برنامه‌ریز باید همه جوانب را ببیند و زمان بحران را نیز باید در نظر داشته باشد عنوان کرد: برنامه‌ریزان بخش کشاورزی باید همه شرایط را برای امنیت غذایی در نظر داشته و در مواقع بحرانی نباید امنیت غذایی مردم با مشکل مواجه شود.

,

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان بیان کرد: اگر برنامه‌ها درست انجام می‌شد الان کشاورزان طارم خیالشان راحت بود که بعد از تولید سیر در عرضه با مشکل مواجه نشده و مجبور به فروش محصولات خود به واسطه‌ها و دلالان نمی‌شوند.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر هزینه‌های تولید و برداشت محصولات کشاورزی افزایش یافته و کشاورزان مجبور هستند بعد از برداشت به هر نحوی هم شده محصولات خود را به فروش برسانند و دلالان نیز از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند و محصولات کشاورزان را با کمترین خریداری کرده و چند برابر قیمت در بازار عرضه می‌کنند.

,

خانمحمدی با تاکید براینکه چرا جهادکشاورزی برنامه درستی در شهرستان طارم ندارد خاطر نشان کرد: مسئولان ارشد استانی باید پاسخگو باشند که چرا الگوی کشت در استان زنجان اتفاق نمی‌افتد.

,

وی با بیان اینکه هر سال در بخش کشاورزی مکافات‌های داریم بیان کرد: همه این مکافات‌ها به بی‌برنامگی مسئولان استانی برمی‌گردد.

,

انتهای پیام/

]
خانمحمدی دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران در مورد استاندارد سازی الک خرید تضمینی گندم گفت: استاندارد الک خرید تضمینی گندم براساس استاندارد اروپایی تعیین شده است.